• gbgumman

Han står!!!! kan jag låna hjälm på BVC???

Lämnade lillenen jätte kort stund i sitt rum och när jag kom tillbaka stod han mot en låda. Såg överlycklig ut. 5 1/2 mån. gammal. Han kommer ihåg att han klart av det en gång så nu försöker han hela tiden. Passa passa passa är det som gäller nu. Han har reda dunsat i golvet några gånger. kan man låna hjälm, skulle hälst slippa köpa på ekonomin inte riktigt vill gå ihop.

• Svar på tråden Han står!!!! kan jag låna hjälm på BVC???
  • malinka2

Ojojoj det var inte illa!!! Du får linda in honom i skumgummi *skrattar*

• Cammo

Nej ska du ha en sån får du köpa en, om du inte känner någon som har en. Personligen tycker jag att man ska undvika sådanna... om barnen inte är extrema på att göra illa sig, med tiden lär dom sig. Dom kommer att göar sig illa mååånga gånger innan dom lär sig. Håll uppsikt bara så han inte skadar sig allvarligt.

• Venus

Vi köpte en för vår son är hopplös, han ska ställa sig upp överallt oavsätt om det är något ovanför honom eller jämter eller vart det nu är...
    Han har dock blivit bättre så han dunsar inte i golvet längre utan sätter sig ner på huk nu och sedan ner på golvet...

Tror vi betalade 135 kr för en mjuk hjälm, värt varenda krona i den bemärkelsen att man slipper tänka på att skydda hans huvud hela tiden och man kan vända ryggen till i 5 sekunder utan att behöva springa fram o lyfta upp och blåsa bula...

Har ni ingen i närheten som kan sponsra med en??? Kan ju säga att här var det svärmor som köpte den för vår ekonomi är inte den bästa heller...

• gbgumman

Tack för info. Ska testa en hjälm i butiken om han vägrar att ha den redan första gången så får det va annars får det nog bli en sådan. Jag tog lite biblder på ett av resnings försöken. Finns at titta på i bildgalleriet

• Marlene

vi köpte en sån hjälm använde den 2 dar sen har den bara legat, åtminstone wille vart fort ganska stadig.

• Mandy

Jag förstår dig så väl att du vill skydda din son från att slå sig genom att sätta hjälm på huvudet. Jag käden likadant när min dotter började ställa sig upp. Men faktum är att de blir stadiga ganska snart och lär sig att vara mer försiktiga. Ger man dem hjälm förstår de kanske inte att det gör ont om man trillar och är för våghalsig. Blir svårt att sluta med hjälmen då och när man väl gör det blir de kanske chockade över att man inte kan trilla hur som helst för det gör så ont. Och så är man tillbaka och barnet måste börja lära om att det gör ont att trilla.

Min dotter slog sig ganska mycket i början och det jobbigt att bevittna men tror ialla fall att det är bättre att de lär sig än att man skyddar dem för mycket. Gäller ju mycket hela tiden i utvecklingen.

Och som sagt de blir stadigare hela tiden.

• Majsan70

Säger som en del andra. De blir stadiga fort. Han kommer att slå i huvvet många gånger. Min dotter gick runt bord o väggar när hon var 6 månader o det vara bara att finna sig i situationen. Att man inte lämnar barnet är ju ändå en självklarhet.

• Venus

Alla barn blir inte stadiga snabbt, min son har hållt på i 2 månader och det är först nu som man börjat kunna se att han är "stadig"... Spelar ingen roll om man anväder hjälmen eller inte för vår del... Vår BVC rekomenderade oss att köpa en eftersom vår son inte bara går längs med möbler, han klättrar oxå...

Men klart att de får slå sig lite, de måste ju lära sig
    Nu tar vi bara på hjälmen när han är trött och vägrar sova för då slår han sig konstant...

Svar på tråden Han står!!!! kan jag låna hjälm på BVC???