• Pokergirl

Hunden är röd i örat - vad beror det på?

Upptäckte ikväll att vår hund är superröd i örat, eller rättare sagt chockrosa. Luktar inget och hittar inga skador, men hela innerörat är varmt. Han verkar inte ha ont eller vara påverkad men man blir ju orolig för lillen!

• Svar på tråden Hunden är röd i örat - vad beror det på?
  • LinTra

Har du kortison kan du styka på det. Mina hundar får så ibland, oftast pga veck eller hängande öron. Den ena för att han får eksem. Anars kan du ta barnpuder eller lite potatismjöl

• LinTra

Japps, mina hundar får problem när det blir fuktigt.

• Blondies

Våran lilla hund blev röd i örat för en vecka sen och det luktade inget illa men han hade en liten öroninflammation igen,,,, :(

• Hallonsaft

Öron hör ofta ihop med maten. Har de ätit något annorlunda? Något som är lagt i maten eller bjudit på som godis?

Är örat rent så låt det vara, alt. smörj med lite kortison. Blir det inte bättre på några dagar så uppsök vet.

• LinTra

Ja just de, det va det någon som sa till oss med. Olivolja.

• sheeba

Sedan om det är irriterat så håll inte på att ta för mycket eller pilla i örat, det akn göra så att det blir mer irriterat.
    Så smörj in med lite olja ta en bit ner, låt det vara tills i morgon och ta engång till då ev.
    Det är alltid bra att ta lite olja i fodret för det rensar också invänding.

• Polly S

hej,
    min hund är allergisk mot rostfria skålar och blir röd i både öron och runt munnen, kan det vara nåt sånt?

Svar på tråden Hunden är röd i örat - vad beror det på?