• sandra1978

vad hette serien?

När jag var liten så gick det en serie som handlade om några barn som hamnade på nåt ställe, kan ha varit att dom åkte i rymden, där man inte fick skratta.
    Jag minns inte så mycket mer men jag älskade den, nu vill jag veta vad den hette så jag undrar om någon annan kommer ihåg den?!
    Den gick på 80-talet.

• Svar på tråden vad hette serien?
  • Dino78

Nej men gud!! Den kommer jag ihåg...men minns inte vad den hette. Flashback värre här...msåte tänka...

DIF i själ och hjärta
  • Pilgrimka

Jag minns också!! sen skrattade de och var under ett träd.
    Fast innan så fick de inte skratta i rymden och så fanns det konstiga slangar som såg ut som dammsugarslangar.

Måste ju ha varit på SVT, kollar på en gång om det finns något i arkiven

• Pilgrimka

Aha!

Vägen till Gyllenblå hette den. Hittade här www.alltomtv.se/archive/index.php/t-21584.html

" Men det var 2 barn ena spelade av Johan hedenberg väl? som åkte iväg i en gubbes hatt kom til en planet där det var oförnuftigt att skratta. där fanns det en kung, en drottning och det var en robot oxå. nått sånt. och så kommerj ag ihåg nått med att de lekte snurra flaskan och då fick tjejen pussa honom grabben."

Wikipedia: Vägen till Gyllenblå var ett barnprogram som hade premiär på SVT den 29 december 1985. Programmet handlade om två barn som försökte få tillbaka skrattet till planeten Gyllenblå, där skratt hade förbjudits. Medverkade gjorde Maria Hedborg, Peder Falk och Catharina Alinder.

Inte för inte som jag har studerat till stasvetare och kan leta info

• Dino78

Titeln låter inte alls bekant för mig...får skylla på att det var så länge sen. Att det var svenskt...hade tippat på ameriaksnkt!

DIF i själ och hjärta
  • Lemone

var det inte den blå planeten då eller vad det nu hette

Mamma till Kenny
  • nuttelisa

vägen till gyllenblå är KULT. kollade på den häromdagen...vilken flashback

• nuttelisa

jag har den å mkt annat kult....

• sandra1978
    nuttelisa skrev 2006-10-21 16:37:29 följande:
    jag har den å mkt annat kult....
    hur har du fått tag i den då?