• gummisnoddas

Öronproppar till flyget för bebisar, nödvändigt????

Ja...Precis så! Har hört att det finns några speciella proppar att sätta i bebisens öron så att de inte får lock för dem vid start och landning. (de kan ju inte tryckutjämna själva) Någon som vet något om dessa? Vi ska flyga till Cran Canaria med vå dotter, då åtta månader, om tre veckor! Är de nödvändiga eller vet ni något annat tips? Tack för svar /Fia

• Svar på tråden Öronproppar till flyget för bebisar, nödvändigt????
  • Bo Peep

Att suga brukar hjälpa, napp eller dryck med sugrör (om det nu inte rä förbjudet numera)

• Dalkulla74

Jag har inte hört talas om de där öronpropparna. Ser du till att hon dricker vid start och landning samt ev ger nässpray (nezeril el liknande, inte koksaltlösning) mindre än en halvtimme innan start/landing så tror jag hon klarar det fint .

• Barbaskön

inte tror jag att du behöver något sådant. se till att ha en flaska med välling/vatten i starten som hon får när ni sticker iväg då sväljer hon hela tiden och samma sak när ni landar.

Jag har flugit med min dotter på det viset 3 gånger (första vid 6 månader) och det har funkat jättebra. Hade med mig varmt vatten i plasttermos och kallt i vanlig falska och gjorde iordning allt på planet.

Lycka till.

• Emab

Vi har flygit en del med våra barn och ge näsdroppar innan och ge något gott att dricka i nappflaska så går det jättebra!

• Samala

Hej hej!
    Jag har samma fundreingar som du. Ska oxå ut och flya med min 8-månaders. Har hört om dessa öronproppar men inte hört något betyg. Kul om någon hade testat dem.
    Trevlig resa

• France

Jag har testat (pâ min son alltsâ ) Air planes heter dom och man ska stoppa i dom 30 min innan start elr landning.
    I teorin verkar det ju jättebra men verkligheten är en annan...
    ungar hatar och ha saker i öronen...pillar ut dom hela tiden !!!
    En nappflaska vatten funkar precis lika bra!

• Aquariana

suga på nappen brukar också funka

• menu

har aldrig hört nån som använt dem, dock görs det ju mycket reklam för dessa.. frågan är väll om de är överreklamerade?

iallafall så reser vi ofta lite varstans å jag har gett näsdroppar vid start å landning, samt en sugrörssaft /nappflaska eller napp. å vår tös har aldrig haft några problem eller skrikit.

• Samala

Då ska inte jag offra en massa pengar på överreklamerade öronproppar. Det blir nässpray och nappflaska istället
    Tack för tipset!

Svar på tråden Öronproppar till flyget för bebisar, nödvändigt????