• fliset

Alla som någonsin haft röd nyans i håret - hjälp!

Jag blir vansinnig på den röda nyans som sitter fast i mitt hår efter många färgningar.. den lyser igenom allt! har försökt färga mitt hår mörkare men jag kan inte ha det hur mörkt som helst eftersom jag är väldigt ljus i hyn.

Någon med tips eller erfarenhet av hur lång tid röd färg sitter i när den inte utsätts för solljus? (dte är ju höst =( ) och ja... den är tyvärr permanent..

Snälla snälla - vad som helst! jag provar allt!

• Svar på tråden Alla som någonsin haft röd nyans i håret - hjälp!
  • DecemberLove

Jag har röda nyanser men jag blekte skiten blekte typ sönder håret men nu är min blonda lugg vitblod och inte rödblond! hurra

Dock inget jag rekommenderar.. gå via en frisör

Jag är inte elak, bara missförstådd
  • getingmidja

Färgade under flera år håret rött, och när jag väl var trött på det...ja, då var det i princip bara att vänta tills det växt bort så att säga. Just röda pigment är hopplöst svårt att få bort, bleker man eller kör avfärgning riskerar man att håret blir vidrigt morotsfärgat.

• Magiczodiac

gå till frisören annars om du försöker avfärga själv kan håret bli jätte förstört.
    Andra sättet är att klippa av det till en kort frisyr istället

• fliset

Finns det verkligen inget sätt att få ur det röda utan att vänta på att det växer ut? jag har väldigt tjockt hår och kan inte ha korta frisyrer.. det röda sitter dessutom starkast högst upp på huvudet och kommer ta flera år innan det vuxit ut.. usch!

Näe - det måste finnas något annat sätt!

• Magiczodiac

tyvärr. har haft samma problem, jag fick klippa av det tillslut Men nu är det långt igen och jag färgar inte rött längre.

Men gör det något om det skiftar i rött

• fliset

Njaa... det är mest att det blir mycket mörkare där det är rött under den bruna färgen.. halva håret är ljusbrunt och halva är mörkbrunt med röd skiftning.. inte så hett =) tyvärr är dte ju då den övre delen som är röd.. typiskt.. har dessutom färgat det så mycket att frisören är rädd att det ska bli helt förstört om jag lägger slingor i nu.

Hur lång tid tar det innan håret återhämtat sig om man lägger inpackningar och använder balsam ofta?

tack för alla svar =)

• firiona

nej tyvärr så är det nog nästan omöjligt att få väck det röda, man kan ju alltid gå till frisören och be dom hjälpa ,men det kostar ju som sagt.. :(

• Annanym

Hm, jag har omvänt problem. Alla röda färgningar åker ur fortare än jag hinner gå till duschen för första hårtvätt. Jag antar att det bästa är att inte laborera själv utan vända sig till frissa för råd. De kanske har nåt universalfärgmedel?

• axelsmamma

Du kan såkallat "avfärga" håret hos en frisör men det kostar därefter oxå,men ring runt och hör dig för så kanske det finns olika alternativ..

Lycka till!!

• fliset

Om du vill att färgen ska sitta så är dte bara att bleka håret och sen lägga på en mörkröd färg.. som sagt - då går den aldrig ur =)

• mammelie

om du lägger en avfärgning först och sen en blekning som innehåller ask brukar man kunna få bort det röda ganska bra.. Det är det jag rekomenderar på jobbet iaf... Lycka till!

• Angeliqan

Håller med mammelie.. Ask tar ju bort det röda pigmentet..

Gjorde själv en avfärgning i våras.. Sedan la jag (frisören) slingor i hela håret i olika färger, både ljust och lite mörkare färger.. Såg ändå ut som en morot i huvudet så jag gick till en annan frisör dagen efter och gjorde samma procedur igen (blev något bättre)
    Men jag tyckte att jag inte passade i det ljusa så 1 månad efter
    färgade jag tillbaka till rött igen

• eilenna78
    Fliset: Stor varning för ovanstående tips om avfärgning!!!!

Om din frisör har sagt att ditt hår inte klarar av att bli slingat ens så ska du ABSOLUT inte ge dig på en avfärgning! Förvånad
    Det bästa du kan göra är att regelbundet använda ett tonings-shampo/balsam eller en skumtoning med askpigment i om du inte vill få håret mörkare.

Var bor du? Bor du i Stockholm eller Göteborg ska du hitta en återförsäljare av PACTs pigmenterade shampo och balsam i färgen Slate eller Jet, beroende på hur mörk du är nu.
    Detta är absolut det mest skonsamma och bästa för att få bort röda pigment!

Lycka till!
  • Angeliqan

Hoppsan... Såg inte att du hade "sönderfärgat hår", nää då skall du absolut INTE avfärga/bleka det överhuvudtaget..

• Gäspan

elenna78: Jag blev jätteintresserad av PACT:s kalla färgskala. Men hittar inte någon hänvisning till svenska återförsäljare på deras hemsida. Vet du var deras produkter säljs i Stockholm?

• eilenna78

Dom e suuuperbra! rekommenderas verkligen!
    Jag har en gammal kollega som är generalagent för dem, han jobbar på Rezze och kompani vid norrmalmstorg och där finns dom vet jag. Du kan ju alltid ringa och kolla vart det finns mer, Abbe heter han och numret till salongen är 6119520.
    Han fick en liten dotter för 2 veckor sedan så han jobbar inte så mycket, men ring å kolla vet jag!

• ae84

Jag har lite rött och har lärt mig vilka färger som funkar och inte funkar.. I väldigt många färger finns det ju viss rödhet, ska du ha det ljust så är ASK-blont bra tex, om du ska ha det brunt har jag för mig att kastanj är med lite rött osv. Dom i butikerna brukar kunna det där rätt bra.

Svar på tråden Alla som någonsin haft röd nyans i håret - hjälp!