• perla

Kötid för IVF i Helsingborg?

Är det någon som vet hur lång kötid det är för IVF när man bor Helsingborg? Antar att det är Öresundskliniken eller Cura i Malmö som gäller då.

• Svar på tråden Kötid för IVF i Helsingborg?
  • Kims kärlek

Hej!
    Jag gick via en gynekolog (privat) i Hbg och remitterades via henne. Hon kunde dock bara remittera till ett sjukhus och ville ta via helsingbors, men hon sa att de remitterar till cura. Har hört att cura ska ha lite längre kö. Bad henne att skicka till ängelholm istället eftersom de remitterar till öresundskliniken.
    Hon remitterade mig i slutet på april, remissen gick från ängelholm i början på maj och jag fick komma på infomöte i slutet på maj till öresundskliniken. I juli påbörjades behandling och då hade det tydligen tagit lite längre tid pga semestertider.
    Blev en lång utläggning men jag kan inte svara dig bättre än såhär. Hoppas det går snabbt och lätt för dig. Var inte rädd för att ringa och höra hur det går, det gjorde jag ofta
    Lycka till!!!

• perla

Tack så mycket för svaret!!

Jag har gjort utredning på lasarettet i Hbg så det blir väl cura då. Lite synd om det är längre kötid men inte mycket att göra åt... Funderar på att bekosta ett försök själv, vet du om det är väntetid då oxå?
    Vad tyckte du om öresundskliniken?? Jag har bara hört positivt än så länge.

• Kims kärlek

Om du själv betalar för det så är det nog inte någon kö alls, det var det inte på öresund iallafall. Har bara positiva upplevelser från öresund (förutom utebliven graviditet).
    Hoppas allt går bra för er och att ni snabbt är framme i kön!!!

Svar på tråden Kötid för IVF i Helsingborg?