• Majalaja

Panelgardiner från Ikea - snabbt svar önskas!

Sitter och funderar på att beställa gardiner från Ikea på nätet och undrar om någon vet om panelgardinerna säljs en och en eller om det är ett tvåpack, dvs ett helt par, i varje förpackning. Blir lite rädd att det bara är en längd i varje.

• Svar på tråden Panelgardiner från Ikea - snabbt svar önskas!
  • Smillaprilla

Borde inte det stå om det är två st? Tex två-pack? Jag var oxå inne och tittade och det stod ju faktiskt inget om det. Ring till Kundtjänst och fråga så får du ju ett definitivt svar. Lycka till med gardinerna!

• pattisza

Jo på de gardiner det är två längder står det antal i paket 2 . Det är en förstår jag det som om det inte står något annat.

• sweetpea

Det är en längd i varje. Man ska veta, dock, att de inte går att hänga på en vanlig gardinstång - det finns ingen kanal eller liknande högst upp. De är gjorda för att passa i Ikeas eget system för panelgardiner, med en skena och en vagn som man skruvar fast längden i upptill och en skena som man skruvar fast nertill för att de ska hänga snyggt. Många av dem är gjorda i papper och svåra att sy i, men man skulle kanske kunna hänga upp dem på stång om man hade klämmor att fästa dem i. Man måste nog ändå göra något åt över- och underkanterna - de är inte fållade alls.

• Majalaja

Tack för svaren! Men vad konstigt att de är anpassade efter ett sånt system...Ikea säljer ju ändå "vanliga" panelupphängare.

• sweetpea

Jo, kanske. Men, som sagt, panelgardinerna är anpassade efter deras sken-system, Kvadrant. Jag har det hemma, det är jättesnyggt - mycket snyggare än vanliga panelhängare på stång. Kvadrantskenan har tre spår, så att man kan ha tre lager av gardiner som man lätt kan röra fram och tillbaka, beroende på hur man vill ha dem.

Till Index-hängaren kan man ju köpa tyg och sy egna gardiner - eller beställa av deras sy-service!

Svar på tråden Panelgardiner från Ikea - snabbt svar önskas!