• SweetStarAngel

Viktomröstning! Smal, mullig, tjock, vad är snyggt?

Det är ganska "generella" alternativ men annars blir listan otroligt lång att göraOskyldig men om inget alls stämmer in på er så finns alternativet annatGlad

Själv är jag mullig. Har alltid varit smal tidigare men på senare år har jag "mullat" till mig och känner mig lika attraktiv nu som förr, kanske mer då jag verkligen gillar mina kurvor och min man medCool

Tycker strävan att vara smal ibland går alldeles för långt och varför ska alla vara så smala? En annan människa är som vackrast för mig när hon/han tycker om sig själv och har självkänsla och har sällan med kilon att göra.

VAd tycker ni?

Älskar mina döttrar och min man
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-21 21:14:03:
    Ser att det blivit fel mellan alternativ 3-4, finns en "ruta att klicka i" med följande text
    Bedömer inte andra utifrån vikt eller utseende. Vad som är snyggt hos andra har inte med om de är smala eller mulliga.
    Det ska höra till alternativ 3. Så ni vet
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Viktomröstning! Smal, mullig, tjock, vad är snyggt?
  • E l l a

Är vikt OCH hälsomedveten, dock för tjock för mitt tycke just nu - det jobbas på det. Jag bedömmer inte folk efter utseendet som enda kriterie, men jag tycker att smalare människor är snyggare generellt, den åsikten baserar mest på mig själv - anser jag ser för dj*vlig ut med extra kilon, men är jättenöjd när jag väger "rätt". Jag känner mig absolut inte attraktiv med extra kilon, det påverkar också min personlighet på ett negativt sätt vilket gör mig "ful".

Lite mullighet/ extra kilon på någon annan är heller inget jag reagerar på, men riktigt stor övervikt/fetma är något som jag nog aldrig kommer tycka är attraktivt rent fysiskt, sedan kan personen i fråga givetvis vara en underbar människa.

• Lamilla

Kan inget annat än att hålla med E l l a till punkt och prick. Kunde inte ha skrivit det bättre själv!

• Tygbiten

Röstade på annat
    Jag är mullig men försöker tänka på vad jag äter. Visst vill jag gå ner lite i vikt men det är inte allt i världen. Tycker inte att vikt har så stor betydelse så länge den inte hindrar. Det finns många oerhört attraktiva män och kvinnor som är kraftiga.
    Hade en period i livet då jag var smal men inte var jag lyckligare för det. Som jag slet för att hålla mig i trim, simmade 6000-10000 m i veckan, dansade 3-4 kvällar, hade jag ätit något onyttigt gick jag ut och gick oavsett väder och tidpunkt på dygnet. Det vill jag inte ha tillbaka, det finns varken tid eller lust till. Det finns annat som är mycket roligare! Sitter hellre på ett mysigt fik med en vänninna som avslutning på en trevlig shoppingtur eller tar en promenad i skogen med familjen. Det är livskvalite´för mig.

• SweetStarAngel

Nej kraftig övervikt-extrem fetma kanske inte är attraktivt och heller inte speciellt hälsosamt.

Vad tycker ni om idealet just nu, som verkar vara smalt till gränsen till mager, jag menar Marilyn Monroe var sexbomb på sin tid och ett ideal men idag skulle hon nog klassas som mullig.
    Just de kurvorna tycker jag är snyggt och attraktivt på kvinnor. Men som sagt en vältrimmad smal tjej kan vara attraktiv hon också. En "tjock" kvinna med kilona fördelade proportionerligt kan också vara vackert.

• Bonanza

Man kan inte rösta på att mulligt är snyggt, eller? Alltså, antingen måste man ta att smalt är snyggast, eller så ska man ta att vikten inte har med utseendet att göra. Jag tycker ju att smalt är fult och att mulligt är snyggt, vad ska jag rösta på?

• E l l a

Personligen gillar jag ganska smala, vältrimmade kroppar men ändå fylliga på rätt plats så att säga, Angelina Jolie är tex en som jag tycker ser snygg ut på ett realistiskt sätt.

Sedan är jag tyvärr (?) en sucker för det smala "idealet", jag tycker tex Nicole Riche (i reklamfoton, de bilderna där hon springer på standen är liiiiite för mycket) och Victoria Beckham är jättesnygga.

• jenni82
    tycker personligen smalt är snyggt.
    jobbar själv på det.
    har en hel del dövikt nu efter graviditeten.
    but soon!
    drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • SweetStarAngel

Det har du en poäng i...rösta på annat.
    Skyller på att det är sent och jag slarvade med alternativen

Bonanza skrev 2006-10-21 21:59:43 följande:
    Man kan inte rösta på att mulligt är snyggt, eller? Alltså, antingen måste man ta att smalt är snyggast, eller så ska man ta att vikten inte har med utseendet att göra. Jag tycker ju att smalt är fult och att mulligt är snyggt, vad ska jag rösta på?NY FEJKMAMMAN: www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b4106p414625.h...
  • tahira
    SweetStarAngel skrev 2006-10-21 21:57:23 följande:
    Nej kraftig övervikt-extrem fetma kanske inte är attraktivt och heller inte speciellt hälsosamt.Vad tycker ni om idealet just nu, som verkar vara smalt till gränsen till mager, jag menar Marilyn Monroe var sexbomb på sin tid och ett ideal men idag skulle hon nog klassas som mullig.Just de kurvorna tycker jag är snyggt och attraktivt på kvinnor. Men som sagt en vältrimmad smal tjej kan vara attraktiv hon också. En "tjock" kvinna med kilona fördelade proportionerligt kan också vara vackert.Älskar mina döttrar och min man
    Var har du fått det ifrån, att idealet är smalt på gränsen till magert?

Jag har storlek 32-34 och jag har oerhörda problem att hitta kläder. Det finns nästan aldrig något i min storlek, men däremot upp mot 44-46, vilket jag skulle klassa som överviktigt i de flesta fall. Nu vet jag att det här inte handlar om kläder, men om nu idealet är smalt, varför finns det då knappt kläder till oss smala. De flesta klädkedjor har inte ens någon storlek under 34 - och de kläderna sitter inte snyggt på mig.

Jag tycker helt enkelt att det är bullshit att idealet skulle vara smalt.
    If you can't be good, be careful
Svar på tråden Viktomröstning! Smal, mullig, tjock, vad är snyggt?