Tips på bra affärsidé??
Jag vill, jag vill, jag vill starta eget men behöver få en super idé. Så brainstorma gärna lite här så att jag kan få igång mina egna hjärnceller
Jag vill, jag vill, jag vill starta eget men behöver få en super idé. Så brainstorma gärna lite här så att jag kan få igång mina egna hjärnceller
Om jag skulle starta eget hade jag nog funderat på om det finns något som jag känner för passionerat tex om man gillar mode,kanske blir nå´t med kläder och smycken då.
Matintresse kanske kan leda till cafeverksamhet.
Du några egna funderingar?
Jag har olika idéer hela tiden men inget som håller i längden och som jag skulle tjäna pengar på. Att ha något som är ens intresse tror jag liksom du är jätte bra och viktigt.
Det finns ju francishing om du vill testa något som redan finns.
Kolla här: www.franchisenet.net
Tack för tipset! Ska genast gå in och kika!
Något som du är bra på är alltid en bra idé. Lycka till!
puffar lite
Ingen mer som vill bolla idéer??
vill också starta eget, gärna något inom "hantverk". Allstå sälja saker som man har gjort, målat osv
Jag har ett par ideer.Men jag vet inte hur man ska göra för att förverkliga dem.
De är klart gångbara bägge två.
Ett är ett speciellt partytält.
Det andra är ett spel som är frdigt som min morfar konstruerat.
Vad göra?
Hejsan!
Startade just en liknande tråd inser jag nu! Den där jag frågar vad de som har eget företag pysslar med! Vad är du själv bra på som du kan eventuellt tänka dig? Om du bara rabblar upp några saker kanske man kan bolla vidare på det? Har själv lite lite lite småfunderingar om man skulle starta nåt litet... men det skulle väl vara via nån hemsida och sälja saker eller nåt sånt.. men vet inte vad .
Men therese tänk om de knycker spelet då?
Man kan inte ta patent på spel....
Man får nog ta reda på vad som gäller om man har en idé innan man berättar och se till att företaget verkar seriöst.
Så säg ingenting om idén innan du vet vad som gäller om du skulle sälja idéen till dem.
Patent kan man bara söka på tekniska uppfinningar men däremot kan du ju alltid söka designskydd om spelet är färdigt eller annars varumärkesskydda det namn/logga som spelet har. Avgifterna för detta är ju väldigt små också i förhållande till vad ett patent kostar att få.
Toker: Ja, att sälja något på internet tycker jag är en jätte bra idé. På så sätt kan man ju starta upp utan så stora kostnader.
Vad jag är bra på? Åhh vad svårt. Vad jag gillar att syssla med är i alla fall diverse pyssel som att göra inbjudningskort, presentaskar med mera med mera. Men sen om jag är speciellt bra på det vet jag inte. Sen gillar jag böcker, skriva, jag pluggar till kommunikatör.... hmm kan inte komma på något mer får fundera lite till...
I senaste numret av företagaren stod det om en hemsida med superbra affärsidéer. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad hemsidan heter. Kolla även på www.startaeget.se under affärsidéer.
De mesta finns ju redan. Men jag tror starkt på att öppna t.ex. café, restaurang, butik men att ha en lite udda inriktning som inte finns. Det finns ju tusen olika restauranger, så då tror jag på att öppna t.ex. en restaurang med bars GI-mat, eller en restaurang som går helt i ngn färg m.m. Man ska ha en egen nisch. Sen så blir världen mer och mer intresserade av utseende, mat, kost och träning. Så inrikta sig inom det. Lycka till!
Tänk efter vad folk som du känner har för behov och intressen just nu... Och sen hur du kan erbjuda nåt som är SPECIELLT jämfört med alla andras idéer.
T.ex, det är babyboom som aldrig förr och verkar som en ny miljövåg rullat in. Går det att kombinera?
- Gör miljövänlig/ekologisk barnmat
- miljömedvetna tryck på babykläder (går ju att sälja på nätet)
- hjälp med barnpassning/hämtning/läxläsning osv där 1 % av intäkterna går till Greenpeace...typ
- baby-handbok eller gravid-handbok hur man ska välja för att vara mest miljövänlig (som en konsumentguide)
osv osv
Bara att spåna vidare!
Tack för jätte bra tips!! Jag har faktist lämnat in en ansökan om att få starta företag nu
Håll tummarna för mig. Ska börja smått och sen (förhoppningsvis) öka upp det efter hand.