• Lilltjejen21

Vad tycker ni om en Engelsk Mastiff?

Inte den sönderavlade alltså, utan så som den såg ut från början, inget häng å löst skinn, tänkte på den lite mer blond ljus bruna och så mörkt ansikte... bild finns i mitt galleri.

Någon som rekomenderar en sådan? tycker dom är för mysiga..

• Svar på tråden Vad tycker ni om en Engelsk Mastiff?
  • gemelli

Tycker dom verkar UNDEBARA hundar. Hade jag haft plats så

• Lilltjejen21

Va ett program på Insider för några veckor sedan där dom visade sönderavlade hundar bl:a Mastiffen. usch så den såg ut. Kännde inte ens igen hundrasen och undrade hur en Mastiff ser ut på *riktigt* och fick se en igår. Vart kär direkt. så fina, hur kan man tillåta att djur ser ut på detta viset som dom gör idag?
    JAg blir jäkligt ledsen och arg på folk som inte har mer vett i huvet.

• Pyretsmamma

Åååååh! Vad söööt!!!!!

• Lilltjejen21

tänkte ta med en bild i mitt galleri så ni kan se hur dom ser ut nu när dom är sönderavlade. nästan gråter när jag ser den.. USCH OCH FY!!!

• Lilltjejen21

Ok Engelska Mastiffen är inte så sönderavlad men Neapolitan Mastiffen ser fruktansvärd ut och den engelska börjar tyvärr bli likadan.

Bäst att passa på medans dom ännu finns i orginal skick...

• gemelli

Den franska är väl rätt sönder avlad den oxå, visst är det så?

• Lilltjejen21

Jo dom flesta är ju det tyvärr....
    och dom flesta raser oxå tyvärr.
    Försöker hitta en som för upp Engelska Mastiffer men hittar inget på Google.se

• gemelli

Gå in på www.skk.se och länka vidare till rasen och sen vidare till uppfödare.

• Lilltjejen21

Det bästa med Mastiffen är att den inte är så snabb, men den är stor lugn och barnvänlig.. istället för dom vanliga barnhundarna, eller vad man ska kalla det.. kan va kul och ha en hund som ingen annan har.. Och det ska absolut INTE vara någon utställningshund

Jag ser det som så här: varför ställa ut en hund bara för att tjäna pengar.. är ju som om man skulle sälja sej själv.. nä usch

• Lilltjejen21

gemelli, frågan är ju om dom är så seriösa. ska ju inte vara någon speciel som har den bästa stamtavlan och utställning osv...

Svar på tråden Vad tycker ni om en Engelsk Mastiff?