• Ankissen

Sova halvsittande i vagnen?

Min son är 11 månader gammal och jätteförkyld. Han är helt igentäppt i näsan och varken koksalt eller Nezeril hjälper särskilt bra. Han har även slem i halsen och hosta. Sen jag lade honom vid halv nio har han vaknat ca tio gånger för att han hostar, eller för att han inte får luft ordentligt. Så nu fick min man bära upp vagnen till övervåningen och sen spände jag fast min lilla kille däri och sövde om honom i halvsittläget. Han tar väl knappast skada av att sova så några nätter igenom, ifall det får honom att andas lättare? Det funkar nämligen inte att pallra upp spjälisen, för han klättrar runt så mycket så han kan lika gärna hamna med fötterna i höga änden.

• Svar på tråden Sova halvsittande i vagnen?
  • Tonx

Det lär knappast vara nån fara, möjligen att det skulle bli obehagligt för honom, men då ger han sig väl till känna. Så låt han sova så du.

• jeja66

Så länge han sover så är det nog inte obekvämt för honom. Jag gjorde själv på ett liknande sätt med mina grabbar. Jag hade vagnen stog bredvid sängen för att lätt gunna vagga dem om de vaknade och behövde somna om.

• Ankissen

Hihi, jag får se hur länge han sover. Om det inte går får jag väl ta till nödlösningen - att han får sova på mig i får säng, men då sover jag nästan ingenting för han hostar och snörvlar så i mitt öra. Men en förkylning varar ju inte för alltid...

• Liljan77

Jacob var jätteförkyld för någon vecka sedan.Hostade å hade svårt å få luft ibland.Jag bunkrade upp så att jag halvsatt,sen hade jag honom i en bärsjal på magen.Både han å jag sov bra ett par timmar.

• Ankissen

Det var ett bra tips Liljan! Har inte ens tänkt på att jag kan använda bärsjalen till detta.... Hrm!

• jeja66

Ankissen hur gick det för er i natt?

• Mor till Ella

Ella sov i babyskyddet när hon var förkyld jätte bra tyckte jag. nu var hon ju bara 8 månader när jag använde det senast när hon var förkyld. nu så sover jag oftast med henne sovandes mot mitt bröst och jag sover i förtöljen. jag är ju hemma när hon blir förkyld så det gör det mig inget om jag sover lite sämre den natten.

Svar på tråden Sova halvsittande i vagnen?