• gemelli

Måste man ha vinterjacka på en liten hund?

Nu menar jag inte modekläder, utan jacka för att dom inte ska frysa.
    Har tidigare bara haft stora hundar och då aldrig haft nått på hundarna.

Men fryser en liten hund mer?

• Svar på tråden Måste man ha vinterjacka på en liten hund?
  • linnsans

Beror på vad det är för ras. Jag har en Cavalier och han har bara täcke om det ösregnar... vad gäller det för ras?

• gemelli

En släthårig Jack Russel!

• Tess76

Jag hade en släthårig JR med mitt ex och han frös så han skakade när det var kallt ute så vi hade täcke på honom.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • FridaE

Tror inte dte beror på hur små de är utan hur kort päls de har.
    Jag har haft Rhodesian Ridgeback och de har ju rätt kort päls men är stora men den äldsta tiken fick så lätt urinvägsinfektion så jag fick köpa ett täcke till henne, så hon höll sej varm. Hon var väldigt varmblodig av sej överhuvudtaget och ville helst ligga under täcket och sova osv.

Har läst att små hundar inte nödvändigtvis måste frysa när de darrar utan det beror på nåt annat. Om man ser t ex en chihuahua så darrar de ju ganska ofta...

• Fru Indosaurie

vi har en kinesisk nakenhund & ofta när vi är ute möter vi hundar med mer kläder än honom.
    Idag på djuraffären var det en cockerspaniel som fick både vinterjacka och skor

• gemelli
    Fru Indosaurie skrev 2006-10-21 22:54:58 följande:
    vi har en kinesisk nakenhund & ofta när vi är ute möter vi hundar med mer kläder än honom. Idag på djuraffären var det en cockerspaniel som fick både vinterjacka och skor
    Skrattar så jag får ont i magen
  • siamesen

Vad var det för skor??

• Fru Indosaurie

gemelli
    haha. Sen höll dom hunden i famnen hela tiden också, som att det var för kallt på golvet åt den
    men inte vet jag, den kanske hade nåt fel?

det är svårt att hitta en modell som passar våran hund så jag undrar vilken ras standardmodellen är till för?

• linnsans

skor till en hund? haha...

har bara hört talas om hundar som måste ha "skor" för att skydda mot saltet de strör på gatorna på vintern...

Svar på tråden Måste man ha vinterjacka på en liten hund?