• dreamspell

Träpersienner!

Ni som har träpersienner, hur trivs ni med dom? Jag och sambon tittade på persienner till nya lägenheten igår och föll för träpersienner i ek. Det blir vääldigt dyrt. Vill köra på det i hela lägenheten för ett enhetligt resultat. Tänker också som så att man kan hoppa över gardiner helt i vissa rum, då sparar man ju också in pengar på det.. Är man helt galen om man lägger 50.000 på persienner?!

• Svar på tråden Träpersienner!
  • Mini78

Jag är nog inte rätt person att svara eftersom vi bara har en stor till balkongdörren, men du kan ju få den erfarenheten av mig...

Jag tycker den är suverän! Släpper in mycket behagligt ljus när man har den nerfälld och solen lyser starkt. Även om det är lite molnigare kan man ha dem nedfällda till hälften och öppnade så bryter de av snyggt, tycker jag. Dessutom är de ju snygga i sig själva..

Fast 50 000 tyckte jag lät mycket!! Vad ska du köpa dessa?

• Mini78

Skulle ju stå VAR ska du köpa dessa.. hihi...

• mamma2004

Vi har träpersienner och trivs jättebra med dem. Vi har det i sovrummet och i vardagsrummet(eftersom solen lyser rakt in på kvällarna och vi har TVn där). Men jag hade nog aldrig lagt 50000:-... Våra kostade ca 4500:- för båda rummen. Köpte på IKEA.

• dreamspell

Hej!
    Tack för ditt svar!
    Jaa, vi tycker också det är dyrt! Iof så är det ganska mycket fönster-och stora sådana, men just dom kanske är väldigt dyra? (Persienn pågarna i Jönköping) Vi har köpt en ny bostadsrätt nu och dom har nåt samarbete med dom som bygger husen..

• therre

i ellos har de fina träpersienner. skulle aldrig lägga ner 50 000 :- på det om jag var tveksam.

• Du är för liten

50k på persienner?

finns väl snygga på ikea för bra mycket mindre än det där totalt.. shit..
    ni måste vara superrika, i sånna fall är det la bara o köra hårt

• dreamspell

Nädå, vi är inte superrika på något sätt! Jag är ju undersköterska för sjutton! hehe Både jag och sambon tycker boendet är superviktigt och prioriterar därefter! Vi har ju köpt en nybyggd lägenhet nu där vi planerar att bo en hel del år framöver och vi har valt att lägga ganska mycket pengar på tillval och inredning vi gillar när man nu har den möjligheten. Vi bestämde oss för att beställa persiennerna igår! Tack för era svar!

• Dana

Hej hej
    Vi har träpersienner som ingick när vi köpte vår lgh. Det är i hela köket och i vardagsrummet. Jag har dock tröttnat!!!! De tar "stor" plats dvs när man inte har dem nere, så tar dom ändå mkt av fönstret. Trådarna som man drar i hänger ner och är fula. Då har vi förstås väldigt långa då våra går från golv till tak i vardagsrummet. I köket är det dock bättre så där är dom kvar. Men i veckan åkte dom ner i vardagsrummet.

Svar på tråden Träpersienner!