• Alfonz

Vad "gör" ni med era 6 veckors?

Hej där!

Jag undrar lite om vad ni "gör" med era 6 veckors bebisar om dagarna. Hur mycket är de vakna? Jag menar naturligtvis inte byter blöjor och torkar spyor (det gör vi väl alla...hi hi), utan mer typ sjunger, busar, pratar m.m.

/kramiz A

• Svar på tråden Vad "gör" ni med era 6 veckors?
  • oktober

Ja du vad vi göra på dagarna jag tycker mest nu att det är ett evigt bärande och få henne till att sova när hon är trött och då sjunger vi ibland.
    Hon har börjat att vara vaken rätt mycket nu.

• Lina 2

Köpte babygym när han var 5 v. Sen dess älskar han att ligga och snacka där. Han är 8 v nu.

• corinne1

min lilla sover mest hela dagarna!har oxå köpt babygym!hon stortrivs där!å min lilla tös sover hela nätter nu,gissa om det e underbart??????????????kram

• Lila

Sitter ni med bebisarna vid babygymet eller kan ni göra annat tex diska när de liger där?
    Jag vill gärna oxå veta vad ni andra gör, är rädd både för att understimulera Elise så hon inte ska lära sig något och överstimulera så hon får koncenrationsstörningar (någon sa att de kunde få det om de fick för mycket stimulans)

• Audrey

Kan man understimulera en 6 veckors bebis? Även jag har köpt ett babygym men min son är inte speciellt intresserad, han tycker det är bättre att ligga i soffan och titta på väggen. Annars sjunger vi mycket, dansar, är ute och går och så försöker jag prata och vara nära honom så mycket som möjligt. Det tror jag är det enda en bebis behöver, men det är bara vad jag tror, jag har inte läst eller pratat med någon om vad bebisar behöver för stimulans.

• Vilse

Audrey: "han tycker det är bättre att ligga i soffan och titta på väggen". Det var otroligt kul skrivet! Precis så är det här också!

• Alfonz

Babygym, hur mycket kostar ett sådant och var kan man köpa ett?

/Kramiz A

• Audrey

De babygym jag har sett kostar mellan 300 och 600 kronor. De finns där babysaker finns, till exempel babyproffsen.

• jannice

Hrrrm...överstimulera? Kan man göra det?

Mina dagar består av amning och promenader, typ en fika ibland med kompisar, har äntligen vågat mig ut i bilen själv med isola och det gör att jag nu kan hälsa på fler kompisar och vara på Ikea etc...

MIn tjej hatar babygymet och bärsele, babysittern går bra,i 15 minuter, sen vill hon upp igen.

Är oxå rädd att inte "vara" med henne för mkt...

Förresten, läste precis en tråd om 5-min metoden, vet ngn när man kan börja med den?

• Alfonz

Hej där!

Jag har läst att man bör vänta med 5-minutersmetoden tills bebisen är ungefär 5 månader gammal.

/kramiz A

• Tessan 26

Vad är 5 minuters metoden? *nyfiken*

Kram

• jannice

det är en metod för att få barnen att somna själva, så att man "slipper" ligga med dem 1 timme om kvällarna!

• Lyckliga Lulle

Min lillkille på 6 veckor tycker det är allra bäst när han får vara i centrum annars händer det inte så mycket i hans liv..mest mat och sömn, vilket jag kan tycka är lite tråkigt för man vill ju vara med honom hela tiden.

• Lyckliga Lulle

Min lillkille på 6 veckor tycker det är allra bäst när han får vara i centrum annars händer det inte så mycket i hans liv..mest mat och sömn, vilket jag kan tycka är lite tråkigt för man vill ju vara med honom hela tiden.

Svar på tråden Vad "gör" ni med era 6 veckors?