• E l l a

Ni som betalar för er vattenförbrukning i hemmet...

Ni som betalar er vattenförbrukning enskilt så att säga och som bor i lägenhet/bostadsrätt - hur mycket brukar er räkning hamna på?

Jag fick nu i veckan en räkning för vår vattenförbrukning som var skyhög, och börjar nu mer och mer tro att det nog är något fel på den.

• Svar på tråden Ni som betalar för er vattenförbrukning i hemmet...
  • E l l a

Är det ingen som betalar för vatten?

• Karisma

Vi betalar ca1600:- per kvartal i vatten och sopor. Bor i villa.

/Kristina

• MarieF

4910 per år betalar vi gör av med ca 150kbm per år

• sanse

Hej, vi bor i hus, men har en vattenräkning på 1100:-/halvår,,
    alltså ca 2200 /år..
    vi är två vuxna o två hemma boende barn och ett vv barn..

• E l l a

Ni får gärna skriva om ni har diskmaskin/tvättmaskin hemma!

• Anniz83

Vi bodde i br-rätt fram tills september i år, och betalade då ca 150 kr i månaden i vattenräkning. Hade både disk-/tvättmaskin hemma. Vi e tre pers.

• abnocto

Man har ju dels en fast avgift som man inte kan styra över. Till det tillkommer den rörliga som består av hur många kubik vatten du använder i månaden. Men det kanske bara gäller när man bor i hus?
    Vi bor i hus, två vuxna och två tonåringar och vi har haft 7 kubik varje månad och för varje kubik betalar vi 11.25kr.
    Vet inte om du blev klokare på detta men kolla vattenleverantörens hemsida vad det kostar hos dig.

• E l l a

Jo, vad det kostar per km vet jag. Jag tyckte bara det var orimligt att få en räkning på 3000 kr för ett halvår (utöver de km som ingår...).

• sanse

vi har både diskmaskin o tvättmaskin,,
    barnen duschar minst tre ggr / vecka,,
    vi vuxna 1 ggn / dag,,

• Redbit

Ella, 3000 kr över kubikmeterkostnaden? Då måste det stå specat exakt vad det är som kostar!

• E l l a

Nej, det står varmvattenräkning ca 3000 kr, det står inte specifierat hur mycket kubikmeter som de 3000 kr gäller för... Men ändå, vi bor i en stor 2:a, har ingen tvättmaskin hemma, är två personer - lite överdrivet att vi skulle ha använt upp mer vatten än en 3-4 personers familj i villa tycker jag...

• abnocto

Jag tycker du ska ringa och fråga vad det är för. FÖr det låter som väldigt mycket pengar för en tvåa, såvida ni inte bubbelbadar varje dag.....

• Redbit

Varmvatten? Antingen har ni en mindre pool som ni hela tiden håller fylld med vatten, eller också läcker varmvattenberedaren i huset som ett såll...

• E l l a

Ja det gäller för varmvattnet! Jag själv tycker summan är helt otrolig! Vi använder ju vattnet "normalt" daglig diskning, hygien, dusch osv - tvättar gör vi i tvättstugan. Vi har ju knappast igång ett vattenfall här hemma...
    Får nog ta och ringa, känns som man har lite mer kött på benen när man har andra att jämföra med.

• Rokka Jill

erkänn!!! du har vattenfall o vattenspridare igång konstant!!! du vattnar din gräsmatta ju hela tiden ...!!! den som du har i vardagsrummet.. tro mig jag vet att du vbill bo exotiskt

• E l l a

Jo, jag är ju polsk och vi brukar ju riva upp parketten för att odla potatis... Fasen, där fick du mig... Skrikandes Flört

Svar på tråden Ni som betalar för er vattenförbrukning i hemmet...