• Karin A

Inreda en kattvind?

Hej!

Jag och min sambo har stött på ett problem, vi har en kattvind till vårat sovrum som vi skulle vilja inreda till garderober.  En ide vi hade var att slå ut en del av väggen och skjuta in en garderob där men det är svårt eftersom taket lutar.  Någon som har nått tipps på hur man kan göra? För vi har slut på idéer!   

/ Karin

• Svar på tråden Inreda en kattvind?
  • Sthlm1979

Jag vill också veta!

~~~~~~~~Dum spiro, spero~~~~~~~~
  • Karin A
    Sthlm 1979, ja visst är det svårt!! Finns ju inga garderober som passar, alla på ikea är för höga!
  • Mamma Zara

hmmm... kattvind? är det typ ett kryp??

• stin a

Antingen får du ta vinkel på taklutningen och måtta den på garderoben och såga snett...
    Eller som vi har gjort bygga en garderob direkt i...

• LPW

Kan ni inte beställa någon form av skjutdörrar i passande höjd och sedan inreda med hyllor etc inne i själva garderoben?

• Karin A
    Mamma Zara, ja det kan man säga att det är

Stina 68; Ja jag hade som idé att såga av en garderob men då får jag inga dörrar som passar. Har du några bilder på eran garderob?

LPW, Ja varför inte? problemet är att hitta korta dörrar eftersom det är lågt i tak
  • stin a
    Karin A skrev 2006-10-23 10:40:57 följande:
    Mamma Zara, ja det kan man säga att det är Stina 68; Ja jag hade som idé att såga av en garderob men då får jag inga dörrar som passar. Har du några bilder på eran garderob?LPW, Ja varför inte? problemet är att hitta korta dörrar eftersom det är lågt i tak
    Dörrar finns att köpa löst på Ikea...så gjorde vi...Jag kan knäppa kort på min garderob så kan du se hur vi gjort...Lägger snart ut dom på min sida...Vi har ju byggt garderoben helt på fri hand...
  • stin a

Nu finns garderoben i  mitt bildgalleri..Ursäkta röran bara i garderoben!Skrattande

• stin a

Ibland kan man ju faktiskt titta på Ikeas köksserie för passande dörrar....

• Karin A
    Stina68, ja jag kikar lite på ikea nu! dom har en dörr som är 159 cm hög men inga skåp som är så hmm konstigt..
  • stin a
    Karin A skrev 2006-10-23 13:16:55 följande:
    Stina68, ja jag kikar lite på ikea nu! dom har en dörr som är 159 cm hög men inga skåp som är så hmm konstigt..
    Låter lite konstigt om de inte har skåp som passa denna dörr du hittat.
  • stin a

Jag tror att denna dörr är den som ska kompliteras med den garderob som har lådor under....Men bygger du en egen garderob då blir ju höjden på dörrarna perfekta..

• stin a

Ibland är det svårt att via katalogen eller deras hemsida få ut fullständig information...De har så mycket mer att läsa och titta på i butiken deras infoblad om varje serie...

• Karin A
    Stina 68, ja det får nog bli så! men då har man ju dörrar i alla fall
  • stin a

Ja precis så kan se ut hur som helst innaför ingen som ser det stökiga....Skojade bara...
    Men bara det där med att hitta dörrar kan ju vara nog så jobbigt med lite speciella mått...

Svar på tråden Inreda en kattvind?