• vadskajaghetadå

hur tvättar man i badkaret???

eftersom nyckeln är borta blir det paniktvätt i badkaret..

som gravid använder man bara kanske 5-6 plagg.. & lite underkläder till mig & killen..

först blötlade jagallt..sen hade på lite tvättmedel..nu tömde jag vattnet..tänkte skölja kläderna igen,,sen tappa upp vatten & med tvättmedel...osv osv...sista ggn lite sköljmedel..

räcker det att man gnuggar med händerna elelr måste man ha nån slags borste??

• Svar på tråden hur tvättar man i badkaret???
  • Pirran

Det bästa är att lösa upp tvättmedlet i vattnet innan du stoppar ner kläderna där. Det finns risk för fläckar på kläderna om de får ligga å dra i vatten med oupplöst tvättmedel.
    Det räcker om du gnuggar med händerna....skölj minst fem-sex gånger i rent vatten för att få bort tvättmedelsrester.
    *oxå en som tvingats tvätta i badkar"

• vadskajaghetadå

tack ska du ha!!!

hur många ggr måste kläderna ligga i vattnet med tvättmedel i?
    nu håller jag på med andra omgången..kanske bara räcker med en?

*kram*

• norgesessan

ibland tvättar jag kanske två kläder, som lillen har sölat ner..då anvender jag en hink....man kan gnicka tyg mot tyg, man bör vara forsiktig...och man måste anvenda liten mängd tvättmedel, jag tror det finns eget for handtvätt, har iallefall funnits...och passa på s¨å man inte glömmer blötlagda kläder....ska du fiksa ny nyckel? Min sambos bror tappade sin nyckel förra året tror jag, och hans mamma är så dum att hon tvättar for honnom varannan vecka...hela hans garderob...det är vissa som har det for bra...kanske derfor han aldrig fiksar ny nyckel...

• Gabnus

Det räcker en gång med tvättmedel. Desto viktigare att sköjla igenom dom ordentligt.
    Till sista sköljvattnet kan du ha lite sköljmedel. Mindre än vad du skulle ha haft i tvättmaskinen.

• vadskajaghetadå

oj då..somliga har det skönt

jo vi måste fixa ny..bokade ny tid till söndag..får leta & leta under helgen nu...annars blir det till att köpa ny eller kanske fråga nån granne (tant) de flesta tvättar hemma nämligen..funderar nu när vi ska få barn att köpa hem..torktumare & maskin..underbart skönt...

• norgesessan

en, sen skölja flera gånger, sen sköljmedel i sista....mamma lärde mig 5, men jag anvender duschen....och hink, annars är det jobbigt att skölje 5 gånger

• vadskajaghetadå

vad snälla ni är som svarar!!

stort tack!

• norgesessan

jag har tvättmaskin på vinden...vi hadde den där vi bodde innan, nu har vi inte plats..men har ni plats är det jätteskönt att kunde tvätta hemma, när man vill...

• solrosen83

min mamma har sagt att man ska skölja 3 ggr under den tredje sköljningen sätter man sköljmedel... :) Alla har vi väl blivit lärda olika...

Svar på tråden hur tvättar man i badkaret???