• Alisa

Nyttiga alternativ till godis!

Ibland känner jag mig så grymt sugen på en påse lösgodis!

Men det är ju inte så bra om det händer varje kväll i veckan...

... så jag söker lite nyttiga, roliga kanske annorlunda alternativ till godispåsen.

Har Du något bra förslag?

*tack på förhand*

• Svar på tråden Nyttiga alternativ till godis!
  • Lejlej

torkad frukt, frysta bananslantar (mums) inte nyttigt fast kanske nyttigare; dextrosol, min last just nu när jag inte äter lika mycket godis. jag älskar choklad så jag har succesivt börjat med mörkare

• Mammatillfem

Mörk choklad-nyttigt!
    Torkad frukt-smakar som godis,mennär det inte...
    Frukt eller fruktsallad.
    Rostade solroskärnor eller sojabönor.
    Chokladröra (2 tsk kakao,4 tsk socker,lite grädde,rör ihop-ät.

• cissi77

Jag har börjat köpa rostade kikärtor Super gott!

• Izzo

Kanske inte så bra tips, tycker själv min last är bissar men jag är helt galen i havregryn, bara en skål med havre gryn äter jag typ flera av varje dag. Tror att det är nyttigt....

• Chiba

En liten fråga. E verkligen mörk choklad nyttigare än ljus, o varför i sånt fall. Själv e jag grymt chokladberoende o vill gärna bli en smula nyttigare men choklad kan jag nog aldrig ge upp

• HelleGbg

men är dextrosol så nytigt som folk säger? har undrat detta ganska länge själv nu...någon som vet?? är det ok för en som går på diet??

• Molnet
    Bananchips (smaskens)Mörk choklad, minst 70% (marabous med apelsin eller hallonsmak är god!)Torkade aprikoserBlandning av olika nötter och torkade frukter i en skålClementiner
  • Gumlan

mörk choklad, nötter, morötter (gott o räcker ett tag att knapra på, hihi) rostade sojaböner, rostade kikärtor. gör fruktsallad själv så kan du välja massa gott att ha i :D

Chiba - ju mörkare chokladen är ju mindre socker och med kakao inehåller det kakao är nyttigt! de fins choklad där de står hur mycket kakao dom innehåller, välj en hög procent o ät med gott samvete

• TeDrickaren

Chiba: har precis läst i en tidning att fettmässigt sett så är inte mörkare choklad nyttigare, är lika mycket kalorier i ljus som mörk choklad. Skillnaden är att mörk choklad innehåller mer bra ämnen för kroppen.

Gravid v.22, BF 1 mars
  • Chiba

Gumlan: TAck så mycket, det ska jag verkligen ta till mig,,

Svar på tråden Nyttiga alternativ till godis!