Har du blivit gravid direkt efter skrapning?
Skulle vara kul med några solskenshistorier!
KRAM
Skulle vara kul med några solskenshistorier!
KRAM
Instämmer !! Snälla berätta, ni som blivit gravida snabbt igen, hur länge har ni väntat. Min läkare rådde mig att vänta två menstruationer men hon tillade att det var gammal vetenskap....
Tänker du vänta så länge? Jag tänker starta med CB-tester så snart jag visar neg på ett grav-test. Skrapades i tisdags så jag kanske testar på tisdag. Vissa blir ju av med hormonerna direkt.
Fick en mens sedan blev jag gravid igen!Är nu i vecka 29.
För mig tog det 4 månader.
Det är oftast lättare att bli gravid direkt efter en skrapning kroppen läker sig med en längre äl
så hoppa på det igen direkt, å den där gammla myten om att man skulle vänta, det var för att man trodde att det lättare kunde bli mf igen, men sällan efter en skrapning iom att man då snabbt läker eftersom det blir så minimal skada.
När jag miste min son 10 nov-04 så bestämde vi oss att försöka direkt igen, det var ju ett till barn vi ville ha, ingen ersättning alltså. Testade med äl stickor och hade förväntat mig att det skulle ta lite tid efter en förlossning.. men icke.. första utslaget redan runt lucia, den missade vi då tyvärr.. men jan -05 var jag åter gravid och i sept -05 föddes vår Joachim.
Brodsmulan! Tack för de uppmuntrande orden!! Det där med en längre Äl, hur menar du då?
Kram!
Det var så jag fick förklarat av läkare, just att kroppen läker sig själv genom längre/starkare äl.. oftast kan man ha äl uppemot 2v efter skrapning. Nu i maj/juni kollade jag inte (skrapad i maj), men vet att jag hade normal äl i juli/aug.
Oftast brukar det ju heta att man är aldrig så fertil som när man precis fött barn, borde gälla vid mf också.
Jag skrapades den 9 Aug i år.. Nu är jag gravid i vecka 8. Hoppas de går vägen denna gång, men att läsa er berättelser stärker en
Jag skrapades 22 dec forra aret. Efter 28 dagar fick jag mens forsta gangen efter det. Vantade sedan en vanlig mens (sambon var bortrest vid agglossningen sa det blev ofrivilligt sa ), men blev gravid vid nasta agglossning.
Man far nog sjalv bestamma om man ska vanta eller inte. Jag ville helst ha en mens iaf, for att se om kroppen funkade ok. Hade namligen blivit gravid pa hosten direkt efter det att jag slutade med p-piller.
Nu ar jag i v.35 och hoppas allt far ga bra den har gangen.
Lycka till!
Jag skrapades i januari -06. Fick mens 5 veckor efter det. Kollade med ägglossningsstickor menscykeln februari och mars. Fick inga som helst utslag, inte ens nära...
Fast då i april så fick jag utslag. Och blev gravid då . Är i vecka 27 nu!
Så håll hoppet uppe. Vet fler som blivit gravida snabbt efter skrapning och missfall.
Lycka till!