• Playing the angel

Tvättmaskin, vilken?

Häromdagen kastade vår kära tvättmaskin in handuken och vill inte alls vara med mer. och sedan dess har jag letat efter en ersättare. En djungel måste jag säga. Ni som är nöjd med era maskiner, vad har ni?

De som jag hittat nu och som kan vara ett alternativ är. Samsung Q1657AT, Cylinda FT58, Cylinda FT46 och Electrolux EWF16980W. Någon som har någon av dessa? 

Si vis amari, ama.
  • Svar på tråden Tvättmaskin, vilken?
  • Playing the angel

puff

Si vis amari, ama.
  • Marie IE B

Jag har en Samsung och jag tror det är den beteckningen på den som du skriver (sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla). Vi har haft den ett par månader och är superdupernöjda! Bara det att den tar 7 eller om det rentav är 7,5 kg tvätt är ju underbart. Den går så tyst så jag fortfarande flera gånger går och kollar så den inte har stannat under pågående program. Den har timer-funktion vilket jag tycker är en kanonbra funktion.
    Den är förvisso lite dyrare än många andra maskiner, tror den ligger på ca 8500 kr i butik, men har man den budgeten till en ny maskin så kan jag varmt rekommendera den.

• Marie IE B

SAMSUNG TVÄTTMASKIN Q1457AT
    Tvättkapacitet på hela 7,5 kg och försedd med Samsungs Silver Nano teknik. Centrifug på 1400 varv/min.
    Internetpris:7 995 Pris i butik: 8 495

Var ute på OnOff's sida och det är denna maskin vi har, inte riktigt samma som du undrade över.

• Playing the angel

Härligt!! Ja det är ju underbart med den kapaciteten. Då är det yttligare en man ska checka in

Si vis amari, ama.
  • Redbit

Fick höra av en bekant som säljer vitvaror att Cylinda inte längre har samma kvalitet som de brukade - de får betydligt fler klagomål på deras saker numer än tidigare.

Däremot har Husqvarna kommit starkt om man tittar på svenska märken!

• 3 barnsmamman

Media Markt öppnar idag!
    Där,(om du bor i göteborgsområdet) är det verkligen sviiin billigt och dom har en massa bra märken till överdrivet låga priser!
    Själv ska jag dit ikväll och kolla på en inspelningsbar DVD.
    Några exempel på tvättmaskiner som stod med i deras reklam blad idag...
    Hmmm...Jag hittade bara en maskin i bladet, det va en Siemens WM16A160SM

Men det ÄR billigt!

gå in på deras hemsida www.mediamarkt.se å kolla.

• 3 barnsmamman

Glömde säga priset på tvätt maskinen...sorry!

1890:- billigt!!

• abnocto

Har en Cylinda Sverigetvätt som är någon månad gammal. Nackdelen är att du inte kan ställa in valfri temperatur och välja förtvätt hur du vill, upptäckte det efter köp. Annars var den billig och är tyst så den får nog hålla ett antal år.
    Krav jag hade var annars att den skulle kunna ta minst 6 kg så jag kan tvätta mycket på en gång.

• MARIA99

Vi har nyss köpt en ny Huskvarna som jag är nöjd med. Den tar 7 kg tvätt , tidsinställning etc.. minns inte riktigt priset men runt 5500:- kanske

Svar på tråden Tvättmaskin, vilken?