AKUT: Kan man byta ut farinsocker mot vanligt socker?
eller har det någon annan egenskap än färgen?
är det bättre att ta sirap istället?
eller har det någon annan egenskap än färgen?
är det bättre att ta sirap istället?
det har smakeffekter oxå...
vad är det du gör för nåt?
tänkte göra chocolate chip cockies.. i receptet står det både farin och vanligt socker...
Farin socker smakar ju lite annorlunda oxå jämfört med vitt socker..det kommer alltså inte att smaka som om du följt receptet men konsistens och utseende kommer att bli bra. Sirap tror jag att du kan använda i samma mängd som farinsockret..men vet inte hur konsistens och utseende blir.
Skulle kört på vitt socker jag!
någon mer som vet?
då skulle jag byta nästan allt mot vanligt socker och ha ett par matskedar mörk (helst) sirap för smakens skull
Lata kocken.
du tror alltså att det blir lika gott med vanligt socker (även om det inte kommer smaka riktigt som orginalet)?
Jag skulle absolut ha kört med vanligt socker! Men som sagt, smaken blir ju inte den samma ... men det blir ju kakor iallafall! =)
Jag brukar säga "man tager vad man haver" och visst, det kan ju vara lite riskabelt men det har funkat i alla lägen för mig! =)
ja gott blir det men inte likadant
fast de där matskedarna med mörk sirap gör att man kommer mycket närmare originalet
Nu är de färdigbakta... De rann ut VÄLDIGt så jag fickskära ut kakor av dem Nästa gång ska jag använda aluminiumformar... Tror att det är det jag har gjort när jag bakat efter detta receptet innan....
baka en hel långpanna nästa gång så är du beredd på att skära redan innan
ursäkta mig..men vad är skillnaden...hätte inte allt socker farin i gamla dar? det gjorde det i norge iallafall..är det brunt socker?