• Nallemajatjejen

AKUT: Kan man byta ut farinsocker mot vanligt socker?

eller har det någon annan egenskap än färgen?
    är det bättre att ta sirap istället?

• Svar på tråden AKUT: Kan man byta ut farinsocker mot vanligt socker?
  • lata kocken Johanna

det har smakeffekter oxå...

vad är det du gör för nåt?

• Nallemajatjejen

tänkte göra chocolate chip cockies.. i receptet står det både farin och vanligt socker...

• Pirran

Farin socker smakar ju lite annorlunda oxå jämfört med vitt socker..det kommer alltså inte att smaka som om du följt receptet men konsistens och utseende kommer att bli bra. Sirap tror jag att du kan använda i samma mängd som farinsockret..men vet inte hur konsistens och utseende blir.
    Skulle kört på vitt socker jag!

• Nallemajatjejen

någon mer som vet?

• lata kocken Johanna

då skulle jag byta nästan allt mot vanligt socker och ha ett par matskedar mörk (helst) sirap för smakens skull

• Nallemajatjejen

Lata kocken.
    du tror alltså att det blir lika gott med vanligt socker (även om det inte kommer smaka riktigt som orginalet)?

• Frågis

Jag skulle absolut ha kört med vanligt socker! Men som sagt, smaken blir ju inte den samma ... men det blir ju kakor iallafall! =)

• Frågis

Jag brukar säga "man tager vad man haver" och visst, det kan ju vara lite riskabelt men det har funkat i alla lägen för mig! =)

• lata kocken Johanna

ja gott blir det men inte likadant

fast de där matskedarna med mörk sirap gör att man kommer mycket närmare originalet

• Nallemajatjejen

Nu är de färdigbakta... De rann ut VÄLDIGt så jag fickskära ut kakor av dem Nästa gång ska jag använda aluminiumformar... Tror att det är det jag har gjort när jag bakat efter detta receptet innan....

• lata kocken Johanna

baka en hel långpanna nästa gång så är du beredd på att skära redan innan

• norgesessan

ursäkta mig..men vad är skillnaden...hätte inte allt socker farin i gamla dar? det gjorde det i norge iallafall..är det brunt socker?

Svar på tråden AKUT: Kan man byta ut farinsocker mot vanligt socker?