-
-
Svar på tråden Strukaturer! Måste ha svar!!!
-
Hrm... vet att man inte får påpeka stavning här på FL
, men det heter stukaturer (kanske lite lättare för dig att leta på nätet, tex www.eniro.se eller google.com
-
Då kan jag inflika att det även kan stavas stuckatur. Finns lite på www.taklister.se/
-
...eller på www.stuckatoren.se/
-
Kolla under "rosetter" på sista länken, där finns stuckaturer som ska sitta vid lampor
-
haha fan vet inte ens hur det stavs inte konstigt att jag inte hitta nå på nätet haha. Tack så mycket iaf
-
Googla på takrosett så hittar du såna lampstuckaturer som du letar efter (om jag fattat rätt)
-
Japp du har fattat rätt, och jag gick in på den länken jag fick av dig, och det va underbara stukaturer, fantastiskt. Jag va och titta på sånna idag, i friggolit, dom kostade 270 spänn, för FRIGGOLIT liksom!!! Då lägger jag heller ut några hundralappar till för en äkta stukatur.
-
Känns som om en frigolitstuckatur inte skulle hålla så särskilt bra heller (även om de inte direkt utsätts för påfrestningar när de sitter i taket..). 270 spänn var ju rent hutlöst!
-
Ja det är skandal Hur dyrt det är alltså! Ja sa rätt ut utan att tänka mig för när en som jobbar där stod bredvid, vafan 270 spänn för en bit friggolit?! Skandal. Och min mamma sa att det är ändå billigt, hon har sett dyrare! Usch!
-
Vi har stukaturer i alla rum hemma hos oss, men i våran sal om man säger, där ska vi ha 4 sycken, en stor i mitten sen ska det va en i varje hörn, dom har blivit stulna, eller nertagna för längesedan av dom som bodde här förut. Tycker det är så konstigt att just dom är borta där det är högst i tak, men ingen annan är borta där det är "normalhöjd".
-
Tycker det är roligt att höra att ni ska återställa det i originalskick
-
Ja självklart ska vi göra det
Men endel vill ju att det ska va "modernt" det blir man ganska less på.
-
Modern inredning passar inte i gamla hus, så är det bara. Tycker jag.
-
Vi har ett hus till här på gården som inte är lika stort, men i samma stil, och den är total renoverad, all gammal stil är borta, spegeldörrar är borttagna, taket är sänkt osv. Men man kan kanske hitta stilen makom gips skivor och tapeter om man har tur