• Malin 83

Sover dåligt när hon är förkyld...

Min dotter är förkyld.. somnar vid 19 å vaknar sedan igen inom en timme.. å så kan hon hålla på hela natten.. det måste väl bara ha med att hon e sjuk.. annars sover hon jätte bra på nätterna..både natten till idag å igår vakna hon vid 3 å skulle gå upp å leka, och sen somna hon om efter 1 timme.. någon som oxå har det såhär när barnen är sjuka? vad kan man göra?
    är det någon som har hört talas om att banen sover bra i 45 minuter sen kan dom vakna till eller vad det nu var..??

• Svar på tråden Sover dåligt när hon är förkyld...
  • Nyfiken gul

det är väl ganska naturligt att man sover dåligt när man är förkyld - det gör man även som vuxen ju..

Palla upp under huvudet så hon får lättare att andas - har hon spjälsäng kan du lägga telefonkataloger under fötterna på sängen så hon ligger med huvudet högre upp så hon får friare luftvägar...

har hon feber kanske det är läge att släppa in lite luft i rummet - en liten springa i ett fönster dör hon inte av - tvärtom kan hon sova bättre om hon får lite svalt i rummet om hon är febrig.  Vädra även ut ordentligt innan sovdags så det är svalt o skönt för henne att lägga sig.  Frisk luft gör det även lättare att andas...

• Pysseltjejen

hur gammal är hon?

• Pysseltjejen

kollade din presentaion, hon är 6 månader om jag fattade rätt?

Ger du koksalt elelr näsdroppar? Är hon slemig och snorig? Är hon jättesnorig så kanske du måste hjälpa henne att suga ut lite snor, INGEN HÖJDARE men det hjälper. Finns nässug att köpa i babyaffärer (Näsfrida är bra)
    Du kan höja huvudändan på sängen med ett par böcker, så hon ligger lite lutat då har dom lättare att andas.
    Vår kille var också förskyld nyss och han hade det jättejobbigt med att svälja all slem, så han fick Mollipect (slemlösande) utskrivet och det hjälpte jättebra.
    Bajsar hon mer? Luktar bajset konstigt, mer illa än vanligt vill säga , i så fall är det tecken på ett virus.

• Sorglös

När min lilla var förkyld droppade jag bröstmjölk i hennes näsa. Hjälpte bättre än koksalt. Löser upp bra och smakar bekant och dropparna får i bästa fall dom att nysa ut snoret. Hon sov ganska hackigt åxå när hon var sjuk så det är mycket möjligt att det är förkylningen som gör det.
    Det stämmer att bebisar sover i 45 minuters cykler eller nåt sånt. Min vaknar efter exakt 45 minuter när hon sover sina lurar på dagarna (ej på nätterna) då måste man söva om henne om man vill att hon sover längre.

• loreena

Känner igen mig exakt, så har vi haft det i några dagar nu, och min dotter är snart 7 månader. BLÄ, tycker synd om henne, men själv bryter jag snart ihop av att inte få sova!!!!!!! Ni som varit med om detta - har sömnen återgått till "som vanligt" när barnet blivit friskt?

Svar på tråden Sover dåligt när hon är förkyld...