• Anonym

någon snäll Viktväktare som kan berätta vad ni äter per dag????

jag försöker gå ner i vikt. Jag får äta 20points. Är inte med i VV men vet det ändå. Jag undrar hur kan en dags mål se ut om man får äta 20points. Vad äter ni per dag som är med i VV? och hur mkt går ni ner? jätte tacksam för svar! är så deppig just nu känns som jag håller på att ge upp hela bantningen.

• Svar på tråden någon snäll Viktväktare som kan berätta vad ni äter per dag????
  • stina83

Ja du äter lika som jag åt innan men jag äter mindre av det! och sen det här små saker som såsen brevid och diet cola och såna saker är bra att tänka på..

• Anonym

men kan du beskriva en dags meny på vad du äter som motsvarar ca 20points?

• Daim

Bär jag gick på VV så såg min meny typ ut så här:

Frukost:2 dl fettsnål yoghurt
    Mellanmål: frukt
    Lunch: Varmakoppen med 2 knäckebröds skivor med keso och grönsaker på och vatten
    Mellanmål: Frukt

Och till middag så utgick jag ifrån vad mamma lagade för mat.
    Var det potatis med någe kött så tog jag väldigt lite kött och mera potatis och grönsaker .. Sedan frukt på kvällen igen.

Sedan får du juh extra points om du motionerar en viss tid varge dag :)

• Daim

btw! Ge inte upp! Det är svårt i början! Men när man väl kommit in i det så går det strålande :)

• Anonym

Frukost:2 dl fettsnål yoghurt
    Mellanmål: frukt
    Lunch: Varmakoppen med 2 knäckebröds skivor med keso och grönsaker på och vatten
    Mellanmål: Frukt

Och till middag så utgick jag ifrån vad mamma lagade för mat.
    Var det potatis med någe kött så tog jag väldigt lite kött och mera potatis och grönsaker .. Sedan frukt på kvällen igen.

oj är det verkligen såå lite man får äta! hur mkt gick du ner då?

• Anonym

någon mer? skriv gärna också hur många points varje mål motsvarar

• Anonym

Men köp dig en viktväktarna brevkurs eller gå med i det istället för att andra skall behöva räkna ut dina points...!!

Jag har varit med i viktväktarna och har alla böcker hemma man behöver. Det är nog det enda vettiga du kan göra för att veta hur du ska äta varje dag. Jag menar du kan ju knappast äta samma dag varje dag då du en gång fått reda på pointsen i den maten.

• arianne03

Du kan regga dig på tex www.kroppskoll.se, där kan du skriva in vad du äter, du får också reda på hur mycket du skall äta per dag om du vill gå ner i vikt. Så kan du titta på vad andra äter också.
    Det är gratis, så du kan ju testa :)

Svar på tråden någon snäll Viktväktare som kan berätta vad ni äter per dag????