• sanne77

nässelfeber?????????

Nu har jag en fråga ?
    Min dotter har fått prickar på kroppen ser ut som små finnar och hon kliar på dem .
    Hur ser nässelfeber ut ?
    Hon har lite feber men ej mycket.
    Har hört omm nässelfeber och tänkte att de kanske kunde vara de, men vet ej hur de ser ut.

Hoppas att nån kan förklara för mig hur de ser ut och hur barn brukar vara då akn dem vara pigga eller har dem hög feber finns de mer sett amn kan se de på ??????

• Svar på tråden nässelfeber?????????
  • asaA

På min tjej har nässelutslagen börjat som mindre röda prickar som sedan har blivit lite upphöjda och sammanflytande. Hon har haft fullt av utslag på hela kroppen, mest centrerat till överkroppen dock

• Myslan me Zac

Min Zac fick stora blaffor på hela kroppen och det var en vit upphöjning i den. Vi åkte in och fick Tavegyl utskrivet. Det är nog några andra utslag din dotter har fått, är hon sjuk kan det vara virusprickar, eller är hon torr i huden kan det ge prickar. Eller så kan det vara matallergi prickar.

• Mirris

Har en kompis o hennes dotter har fått nässelfeber som en allergisk reaktion av nåt på hennes jobb (vuxen människa alltså) Hon har varit på både jourmottagning och akuten ett flertal gånger och fått kortisontabletter och Tavegyl.

På henne "vandrar" utslagen runt.. ena dan sitter dom i ansiktet o nästa dag under fötterna.

Det gör ATTANS så ont iallafall..

Så här står det på Netdoktorn om Nässelfeber:

netdoktor.passagen.se/default.ns

Svar på tråden nässelfeber?????????