• Sante

Illamående efter förlossningen!

Min sin Isac föddes för tre veckor sen,sista två veckor har jag haft illamående dagligen! är jag ensam om det?

• Svar på tråden Illamående efter förlossningen!
  • jonnysbrud

Jag har haft illamående till och från efter förlossningen (min dotter är tre oich en halv månad). Nu har illamåendet lättat lite så det kommer det nog göra för dig med lycka till och grattis till sonen

• Starkast

hmmm jag har mått illa och spytt i nu... 2,5år. Men, så gick något snett vid kejsarsnittet oxå. Inte riktigt vad du menar antar jag : )

Men, tror nog det är normalt då hormoner fortfarande är i omlopp. Så det går nog över när amning och annat är över.
    kram.

• skogsblomma

Nej, nu blev jag riktigt hängig. Stackars er. Jag har inte fött än, men har mått väldigt illa under graviditeten. Trodde det var självklart att jag skulle slippa det efter förlossningen, men så verkar det alltså inte...suck och dubbelsuck.

Om det är amningshormonerna som gör det kan man fråga sig om det verkligen är värt att amma. Bebisen lär ju inte bli glad av en ständigt illamående mamma som inte orkar med något.

• mormia

Det är nog inte amningshormonerna. Grav hormonerna går ned efter förlosningen och det kan känas. Jag måde illa hela graviditeten men efter att par vekcer fick jag tilbaka den och amade

• MaNiMi

Jag mådde illa men då sa alla att det var bara för att jag ammade, tvivlade starkt på det och visade sig ju sen vara magkatarr.
    Mådde aldrig illa när jag ammade barn nr2

• Vi 5

jag mår emellanåt illa när jag ammar, det var värre i början. Nu kommer det mest om jag precis ätit något sött innan eller om jag är jättemätt när jag börjar amma.

• SaramedM

Jag mådde väldigt illa och det visade sig bero på att min sköldkörtel fått spel....så går det inte över så kolla upp det.

• amasonas

Jag har spytt mig igenom bägge mina graviditeter, från plusset till förlossningen (trots lergigan compén) men aldrig mått illa efteråt....(helammat bägge)

Kan ju vara som nån skrev magkatarr..eller nåt annat?!
    Lycka till och hoppas att det ger med sig snarast...blä för illamåendeLedsen

// tina (som mått illa för en livstid..)

Nygift & mamma till 2 prinsar!
  • Hellen Dellen

Jag mådde illa men kräktes även ett par ggr efter förlossningen och ett par veckor framåt. Åt knappt ngt...Visade sig att jag hade urinvägsinfektion. Sved eg inte när jag kissade utan det luktade.

• Maybeth

Jag har också mått illa efter båda mina förlossningar. Har haft svårt att äta. Det har gått över efter tre-fyra veckor. Dels kan det nog bero på hormonomställningen, det är rena chocken för kroppen att få barn. En annan fråga är - hur fungerar din mage, är den igång ordentligt efter förlossningen? Om man är lite förstoppad så leder det lätt till illamånende. Hoppas att det går över, och tänk på att dricka mycket så att du iaf får i dig vätska!

• teomommy

Skogsblomma:

Förtvivla icke! Jag spydde i 9 månader och allt illamående bara försvann vid första värken. Det var uuuuunderbart! (Ursäkta lite OT, TS)

Svar på tråden Illamående efter förlossningen!