• Anonym (trött)

hur snabbt går det ur kroppen?

nu har ja äntligen ställt min man mot väggen o sagt att ja vet att han tar droger när han är ute o festar.
    han nekar o säger att han kan ta kissprov, ja vill att han ska ta blodprov, har för mig att det finns längre i blodet än i urinen??
    han sa då att det inte är nån idé, för droger försvinner ur kroppen på två dagar, så även om han hade knarkat hade de inte synts..

hur lång tid tar de? tar de inte längre tid än två dagar verkligen?

• Svar på tråden hur snabbt går det ur kroppen?
  • Cassiss

Jag e så klart inte 100 % säker, men dt tar väl ganska lång tid innan kroppen rensat ut alla droger helt (?) iaf ett par veckor

• Anonym (insatt)

kokain e väl de som går snabbast ut ur kroppen 1-2 dgar har jag för mig. Och amfetamin tar väl mellan 1-3 dagar, så visst kan de försvunnit ut ur kroppen... Om det e någon av dom drogerna han tar.

• Anonym (trött)

det jag tror han har tagit är kokain eller ecstacy..

• Anonym

minst 2 mån, sa de på vårdcentralen,

• Åsa Ystad

De drogerna går snabbt ur kroppen.
    Är det bara i festsammanhang du tror att han tar droger? Verkar han påverkad då? Hur vet du att han tar något?

• Anonym (hemmatest)

Har hört om att man kan göra en hår analys på lab. o då kan  man se lååångt tillbaka!
    Sök på internet.
    Finns även en massa prov för "hemma bruk"!
    Lycka till!

• Rabies

Man kan inte svara generellt på hur länge en viss substans finns i kroppen. Oftast är det lättare att upptäcka spår i urinen, då blodet rensas effektivt av lever och njurar. Det finns dock droger man inte kan upptäcka genom urinprov, men kokain och ecstasy räknas inte dit. Ett blodprov med komplett analys kostar betydligt mer än ett urinprov, och vill du vara säker är det ett hårprov som gäller, vilket kostar MYCKET pengar.
    Jag tycker personligen det är ohållbart att leva i ett förhållande där den ena parten ska behöva kräva bevis. Antingen så litar man på varandra eller så gör man det inte, och gör man det inte bör man inte leva ihop.

• Anonym (Jag)

Det tar inte så lång tid att bli kemisk fri, men längre tid än två dagar taer det och jag menar då att själva drogen är ur kroppen då. Men att bi av med ett drogbeteende tar längre tid och kräver styrka. Men fler har gjort det och du är jätteduktig som vågar ta upp detta. Men ställ krav annars fortsätter eländet.

Jag tycker att han ska lämna prov, oavsett vad han säger. Det är lögn att det tar bara två dar. Jag lovar.

• Anonym (insatt)

det e inte lögn att det bara tar två dagar! kokain kan du visserligen ha kvar i kroppen längre, men då ska du ha tagit väldigt mycke! xtacy kan nog stanna ungefär lika länge som amfetaminet, kanske nån dag längre. Jag vet, har en sambo som lämnar UP 3-4 gånger i veckan och min mamma som jobbar med att ta hand om missbrukare.

• Anonym (trött)

Åsa ystad: det är bara på fester han tar droger.
    han tog droger i början när vi träffades så ja vet hur han beter sig när han e hög. han tuggar hela tiden på tungan eller läppen o säger konstiga saker. han säger att de e för att han va jätte full som han har gjort o sagt konstiga saker.
    dessutom tar i stort sett alla hans kompisar droger när dom är ute..

rabies: då e de tur att du säkert har en underbar partner som du kan lita på till 100%. lev lyckliga tillsammans o kom inte med "råd" man inte har bett om.

Svar på tråden hur snabbt går det ur kroppen?