Äppelpaj utan äpplen!
Jag äälskar äppelpaj, men pillar alltid bort äpplena. Eller rabarberpaj, men då pillar jag bort rabarberna. Så jag tänkte, kanm an göra bara en paj utan något i? Kallas det smulpaj?
Hur gör man? :D
Jag äälskar äppelpaj, men pillar alltid bort äpplena. Eller rabarberpaj, men då pillar jag bort rabarberna. Så jag tänkte, kanm an göra bara en paj utan något i? Kallas det smulpaj?
Hur gör man? :D
hej jag har ett recept på en kaka som smaka äppelkaka med kanel men utan äpplen. intresserad?
annars kan du ju göra smulpaj utan nåt i men jag tror inte dte blir så spännande faktiskt.
tycker du inte om hallon eller blåbär eller nåt sånt då? det brukar bli jättegott
Nä det är bara det jag vill åt, själva smulpajen.. KOlalde i en kokbok men det var inget socker i, så de låter inge gott :/
Prova att riva äpplen och inte ha i så mycket.
det e väl bara att göra själva smulpajen och kanske ha lite limejuice eller apelsin juice i..så de blir lite saftigt..kan ju alltid testa:P
När jag var med i scouterna gjorde vi "Hiawatta-candy". Bryn smör i en stekpanna, häll i havregryn och socker och stek tills det är gyllenbrunt.
Det kanske kan vara något för dig?
jag har gjort "bara" smulpaj och ätit med vaniljsås, tyckte det var gott :D
Nu blir jag nog lite OT här, men Fru Humla, jag är inte så liiite intresserad av receptet på din äppelkaka! =)