• Anonym

varför har jag så ont i luftrören och lungorna?

är inte förkyld eller nåt sånt, men vaknade i morse av att jag har så ont i luftrören och i lungorna.kan inte ta ett djupt andetag.gör skitont då..känns som en ångvält kört över mej...nån som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden varför har jag så ont i luftrören och lungorna?
  • årstid

har du satt in ägg? eller vad befinner du dig i? lättare att kunna hjälpa dig med lite mer fakta.

• Cassiss

Början till en luftvägsinfektion kanske...(?)

• Anonym

ägg?? nej,jag har inte gjort något,,bara ätit ägg jag är frisk och har bara så nedrans ont när jag andas...utan att ej vara förkyld..har ej varit förkyld heller..

• Cassiss

men dt kan vara en början till en förkylning lr övre luftvägsinfektion
    Du behöver ju inte vara snorig för att ha ont i halsen.

• Anonym

nä det är sant...men en början så här ont..i mitt 30 åriga liv har jag aldrig haft så ont innan en förkylning.....tycker det är konstigt,,ont runt om bröstkorgen kan man säga....över delen....

• Cassiss

Ge dt ett par dagar, ät halstabletter (typ Strepsils)å drick the med honung i.
    Går dt inte över på en vecka lr mer så ring VC.

• Anonym

hjälper inte med halstabletter...detta sitter i luftvägarna...vet att de inte hjälper..ursäkta att jag kråbglar.. men får väl ge det några dar..tack ni som svarat!

• SaraFalun

Jag har också haft fruktansvärt ont i lungorna och brösten, men samtidigt haft svårt att andas, jag ahde ett sånt tryck över bröstet så det inte avr normalt, ringde läkaren och fick komma in direkt, där de lyssnade på lungorna och hörde att det fanns något där, fick smärtlindring, kortison och antibiotika.. och nu 1 vecka senare är det bättre.. har inte alls lika ont längre, fick även astmamedicin som funakr bra... Så om du har ont så sök läkare... ;))

• Anonym

sara falun: tack,,ska ge de till imorron och så får jag se sen..brukar aldrig gå till doktorn...bara dom inte tycker man är fjantig som ränner dit för ingenting.-

• Birgitta2

Låter som bronkit på väg till lunginflammation. Feber? Hosta? Ont i kroppen? Ev. influensa. Sök läkare!

Svar på tråden varför har jag så ont i luftrören och lungorna?