• Lady81

Vilket svinigt beteende!!

jag blir så fruktansvärt irriterad!! imorgon fyller vår grabb 1-år, så vi hade bjudit några kompisar till oss (som inte har barn, och som är barndoms kompisar till min sabmo) igår för lite fika. det är alltså BARA 1 person som kommer!!!???!!! INGEN annan, förrutom en person MEDDELADE till oss att han tyvärr inte kunde komma.
    då alltså, hade vi hunnit fixa och dona med allting! köpt tårta och hela skiten! och där får man tacken liksom...
    usch! ville bara skriva av mig lite, känner verkligen att dem är skit värda! har ingen lust att bjuda dem nåt mer i fortsättningen på NÅNTING, när de inte ens har ryggrad att kunna meddela om de kommer eller ej!?

• Svar på tråden Vilket svinigt beteende!!
  • Lilanthe

När du bjöd dem, var det klart att det var en inbjudan till fika, så de inte trodde att det var något, kom om du kan?

• Jennie Brunflo

Nej, fy så fräckt!!!!

Ok om de inte kan komma men de kan väl för 17 meddela sig åtminstone.
  • L E A

Hade ni bett om att få veta om de skulle komma eller inte då? Jag menar en del meddelar ju bara om det är satt ett osa tex... Förstår din frustration trots allt.

Linnéa - Eva - Alicia
  • Lady81

nej, vi hade sagt typ en vecka innan att vi skulle bjuda dem. och i lördags skickade vi ett lite "finare" sms där det stog happy birthday, om exakt tid osv.så de visste ju om det hela tiden.
    men ändå, även om det hade uppstått annat i vägen hade dem väll kunnat säga till så man vet om det? då hade man ju sluppit köpa tårta för den skull osv. för jag har bakat en annan tårta vi ska ha till själva födelesdagen. men äh, nu blire två istället då ;)

• Lady81

och det som gjorde mest ont, det var när jag såg i min sambos ögon hur sårad HAN blev!! det är ju fan kompisar han litat på i hela sitt liv!! som han sa: nu vet man vilka man kan lite på iaf. *suck*

• L E A

TS ligger det mer bakom - för ärligt så känns det som att det är lite väl starka känslor för uteblivna vänner på ett kalas.

Linnéa - Eva - Alicia
  • Redbit

Nu vet jag ju inte hur mycket ni berättat om denna bjudning, men kan det inte vara så att kompisarna uppfattat som att fler skulle komma, och det därför kanske inte var lika viktigt att de var där just då?

• mrskensington

Det är alltid oförskämt att inte svara på en inbjudan, oavsett om den är tryckt på fint papper eller muntlig. Man svarar antingen "ja, jag kommer" eller "nej, jag kommer inte". Svårare än så är det inte. Någon förklaring behövs inte om man tackar nej.

• Melancholic

jag tycker att det alltid hör till att man hör av sig om man int ekommer. iaf om man är nära vänner, så förstår att du blev irriterad. när vi har kalas så brukar visserligen hela STORA släkten vara bjuden samt några vänner så då är det inte alltid att alla säger till om dom kommer eller ej, och vissa kommer utan inbjudan. men det är man ju van vid sånt fall..

• socute

men jag förstår om du är upprörd men inte såååå upprörd..låter lite fjantigt tycker jag att bli så arg för att dom fick förhinder...det är väll för eran sons skull ni har tårta å kalas inte för din sambos?? elr är det han som fyller år elr vad?? jag uppfattad det som din sons födelse dag!! men så tycker jag allafall..okej om du blev besviken och din man med..men att bli skit sur å ledsen..nja det skulle inte jag bli..

Svar på tråden Vilket svinigt beteende!!