Bästa italienska restaurangen i Stockholm?
Jag är så sugen på att gå ut och äta italienskt men det finns ju en hel uppsjö italienska restauranger i Stockholm, så nu vill jag ha tips på dom bästa, så jag vet vart jag ska bjuda med mig pojkvännen
Jag är så sugen på att gå ut och äta italienskt men det finns ju en hel uppsjö italienska restauranger i Stockholm, så nu vill jag ha tips på dom bästa, så jag vet vart jag ska bjuda med mig pojkvännen
Den gamle havet ska vara bra. Inte varit där själv då italienskt inte är nån favvo. En arbetskamrat bl a är där titt som tätt och mycket nöjda.
Döden i grytan är en annan (systerkrog typ) som också får bra kritik.
Har varit på ett tiotal italienska restauranger här och den i särklass mest prisvärda tycker jag är Toscano på söder. Jättegod mat till priser som inte är avskräckande. De har inte någon vinlista utan servitören kommer med några viner som passar till den mat man valt och så kan man välja den prisklass man tycker känns OK. Tror att den ligger på Timmermansgatan, kan även vara Magnus Ladulåsgatan.
Tack för tipsen! Ska helt klart kolla upp dom, men samtidigt hoppas jag på ännu fler rekommendationer
La Famiglia är ju en klassiker. Alltid bra mat tycker jag. Även Italiano på Nybrogatan är bra. Sedan i Gamla Stan finns Papa Sistos, de har också väldigt bra och god mat.
Il Conte på Grevgatan har bra pasta. Jag har bara ätit lite lyxigare lunch där en gång, men värt ett besök.
Hm, jag har varit på La Famigliga men jag tyckte nog inte att det var så himla bra faktiskt. Sen är det ju som vanligt så att man glömmer namnet på många av de restauranger man går på som inte utmärker sig. Det gjorde ju däremot Toscano...
La Famiglia skulle det stå...
Förresten kan jag tillägga att jag även varit på Döden i grytan - den var bra men det var en annan prisnivå än Toscano också...
Jag gillar Ciao Ciao vid Östermalmstorg. Jättegott där!
Jag älskar Café Milano vid Kungsträdgården. Supergod mat och inte jättedyrt heller!
Vi åt på restaurang Capri på Nybrogatan nyligen. Lasagnen var svingod, och makens pasta också, minns inte vad han åt. Men det var fullt, folk som inte bokat fick vända i dörren (fredag kväll).
Agathon i Gamla stan. Har för mig att den ligger på Västerlånggatan. Och Italiano bakom Dramaten som du redan fått tips om