• Mingo

Dyrt eller billigt i Portugal?

En del säger att det är lika dyrt i Portugal som i Sverige och en del säger att det är ung. lika billigt som i Turkiet. Det låter konstigt! Jag tror att det är så att det är olika på olika orter.
    Har kompisar som varit i Portimao och Montegordo och där var det tydligen jätte billigt. Någon som varit där eller på något annat ställe som kan berätta om det var dyrt eller billigt där. Är sugen på att åka till Portugal, men vill inte att det ska vara så dyrt.

• Svar på tråden Dyrt eller billigt i Portugal?
  • Fluortanten

Jag har varit Albufeira, längst ner på Algarvekusten men detta var hm.. 2000 och 2001 .. innan euron kom. Vet inte om priserna förändrats så värst för det men då jag var där kostade en pizza (inte alltför stor) runt 40-50 kr, en liten öl runt 20 kr. Nu vet ju inte jag vad du är ute efter men är det shopping så är precis dom samma som här i Sveige... ngt pyttelägra där nere kanske... Jag köpte en skiva då jag var och fick pröjsa 180 spänn för den! Usch! Men som sagt... beror på vad man vill göra å så... Taxi är billigare där än här.. likaså kommunala bussar... å tåg.. det var nästan gratis...

• Fluortanten

Man kan nog inte jämföra med Turkiet. Jag har aldrig vatt där iofs men har hört att bl.a kläder är billigt där.

Portugal kan jämföras med Spanien. Och där det är som mest turist-tätast.. typ Mallorca...Albufeira, där är det oxå dyrast. Träffade på en hel del Portugiser från fastlandet som var i Albufeira på semester...dom skrattade åt oss när vi sa vi tyckte det var ganska billigt med 20 spänn för en öl... Inåt fastlandet fick mann TVÅ öl för det sa dom... Vet iofs inte om det var sant.. men men.. Jämfört med Sverige så var det ju ganska billigt....

En annan sak som var dyrt i Porugal med var inträdet till dom stora discona "Kiss" m.fl.. (om man nu är intresserad av sånt) ...

• Mingo

Min kompis som var i Portimao sa att de åt en middag för fyra och det kostade 2-300.- och det kostade det i Turkiet också. Min andra kompis som var i Montegordo sa att det var rätt billiga kläder där, så detverkar vara stora variationer.
    Någon fler som varit på någon annan ort? Efter Euron.

• Mingo

Ingen fler som varit i Portugal?

Svar på tråden Dyrt eller billigt i Portugal?