nån som haft en hjärntumör?
och kan dela med sig av symptom.. hur börjar det liksom?
och kan dela med sig av symptom.. hur börjar det liksom?
Det beror helt och hållet på var den sitter. Sitter den vid syncentrum kan synen påverkas etc.. Du bör nog kontakta en läkare om du är orolig.
Det är inte så förtvivlat vanligt med hjärntumörer. Och precis som sheyla skriver, så beror det helt på var den sitter. I vissa fall får man huvudvärk (ständig) som förvärras. Synen kan påverkas och påminna om starr. Balansen kan påverkas. Man kan tappa talförmågan. Du kan få svårt att greppa saker med händerna.
Hjärnan är otroligt komplicerad, så jag föreslår att du pratar med en läkare om din oro.
Kan vara huvudvärk, synrubbningar, morgonillamående, yrsel, hallucinationer och så vidare.... Sök vård om du är orolig!
Mår du bra?
h ar haft lite olika symptom, har varit hos en sjukgymnast som säger att han tror det e muskulärt alltihopa.. man har blivit mer rädd om sitt liv som småbarnsförälder!
Jag vill inte alls göra dig orolig! Men min kompis dog p g a en hjärntumör för ett tag sen. Hon var bara 31 år. Hon hade inga symptom alls, utan en natt så vaknade hennes kille av att hon låg i kramper o var medvetslös.
Jag har själv oroat mig mycket för det, efter detta. Men nu försöker jag tänka positivt. Hoppas att du kan få hjälp hos en läkare om du är mycket orolig.
har haft huvudvärk ganska ofta.. inte mycket ont men den har flyttat runt i huvudet, yrsel hade jag i 2 veckor ca, det va då läkaren sa sök upp en sjk.gymn!
Huvudvärk kan t ex bero på dålig syn eller spända axlar. Gå till en optiker samt träna lite axlar. (Armhävningar och hantelövningar för att stärka muskulaturen där)
Spänninsghuvudvärk är väldigt vanligt. Bara din oro kan göra att du får huvudvärk, och så är du orolig för det och så får du mer huvudvärk osv. Yrseln kan bero på lite lågt blodtryck. Har du kollat det? Hur har du det med dina blodvärden? Vi kvinnor bör lite på runt 130 i hb, ofta ligger vi lååååångt under det pga menstruation. Kolla även det. Din crp (sänka) ska ligga på under 7-8. Du kanske har ett virus som ligger och jävlas med dig? Det kan man se med CRP också. Den visar om allt står rätt till i kroppen. Alla dessa prover tar du vid ett rutinbesök hos vc-läkare.
har varit på vc, gjort ctg, mätt blodtryck. Usch o fy, det e mer jobbigt psykiskt än fysiskt.. hoppas att det bara e nått ofarligt virus.
ja jag MÅSTE börja träna känner jag, jag e väldigt otränad..