• JOCELYN06

Hur många kcal har en PIZZA????????

Nu är jag helt förvirrad, hur många kcal har egentligen en pizza,
     jag åt en barnpizza igår som hade tomatsås,ost,4 små fläskfile bitar, kanske högst 4 cashewnätter och en yoghurt sås (bättre än kebabsås, hoppas jag) hur många kcal tror ni den hade....jag tippar på 950 kcal....en vanlig flottig pizza har ca 1000 kcal...

Vad tror ni min pizza hade...måste bara veta så jag kan träna bort det...mvh andrea

• Svar på tråden Hur många kcal har en PIZZA????????
  • Birgitta2

EN vanlig pizza sägs ha 2000 kcal! Dvs nästan hela dagsförbrukningen.

• Desimanda

gissar på 2000 kcal

Stolt mamma till 2 buspojkar och en söt ängla flicka * älskar *
  • Kullan från Dalom

I points räknat så är det väl 30 st en vanlig pizza...

• Vickan I

Jag har hört att en vanlig capricciosa är ca 924 kcal. Ja du lär ju förbränna ca 950 kcal iaf för att vara på säkra sidan. Lycka till

• Lo lo

My god! Det var en barnpizza!

En gång är ingen gång, du lär ju knappast gå upp flera kilo av att äta några kcal för mycket en gång.

Skippa det dåliga samvetet, var inte pizzan god?

• MsNordqvist

Precis som Vickan I så har jag lärt mig att en pizza ligger på ungefär 900-1000kcal. Inte inbakade pizzor kanske men...

• JOCELYN06
    Lo lo skrev 2006-10-23 15:16:36 följande:
    My god! Det var en barnpizza!En gång är ingen gång, du lär ju knappast gå upp flera kilo av att äta några kcal för mycket en gång.Skippa det dåliga samvetet, var inte pizzan god?
     den var super god men jag fuskar ALDRIG...men jag måste säga att jag håller på att dö
     av ångest liksom...den kändes inte som den var så fet..men de var den verkar det som...
     men men innan när jag för länge sen åt en 4:e dels pizza så fortsatte jag som vanligt och inte gick upp alls...men nu var de faktist en hel barnpizza, var så sugen på hela eftersom som sagt äter jag ALDRIG pizza...
  • JOCELYN06
    MsNordqvist skrev 2006-10-23 15:17:55 följande:
    Precis som Vickan I så har jag lärt mig att en pizza ligger på ungefär 900-1000kcal. Inte inbakade pizzor kanske men...
     ja men vissa gissar på liksom 2000 kcal...är det inte lite väll mycke..eller vad tror ni??
  • sweetpea

Man går inte upp i vikt av att äta en pizza en gång. Om man äter nyttigt i övrigt går man nog inte upp i vikt av att äta pizza en gång varannan vecka heller. Även om man äter en vuxenpizza!

Ta det lugnt. Ångest är nog farligare än övervikt, i längden.

Svar på tråden Hur många kcal har en PIZZA????????