• Barbablond

Tips på skidresa med barn önskas!

Vi hoppas komma iväg på en skidresa i vinter och är väl mest inne på att åka till Norge.

Nu undrar jag lite över era erfarenheter av att åka på skidresa med barn... Vilket är smidigaste sättet att ta sig dit? Går det att åka buss? (Ca 8 timmar härifrån skulle jag tro). Kan ni tipsa om bra resmål/hotell när man har barn i 2-årsåldern? Det är bra om det finns annat att göra än att åka skidor, om man ska dela upp sig lite, tänker jag.

Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips på skidresa med barn önskas!
  • Barbablond

Kom igen nu, någon måste ju ha åkt på vintersemester med barn! Eller??

• LevaLivetNu

Nej inte ännu. Har bokat Lindvallen i v. 5 07
    Barnen 6 o 4 år har aldrig stått på slalom skidor och far o mor åkte senast för 10 års sedan. Vi är helt gröna på det här med vintersemester på skidor, men har bokat skidskola åt barnen så de får en" ärlig" chans att tycka detta är kul!! Spännande!!

• Lotten 66

Nu är det några år sedan vi var iväg men då var vi i Kläppen och det kan jag varmt rekommendera för barnfamiljer. Kan väl inte säga att det är så mycket mer än skidåkning att göra om ni ville ha det. Har varit i Geilo flera gånger och det är ju en mysig by och bra skidåkning. Även det är nu många år sedan. Min erfarenhet då var i alla fall svenskarna är mer hjälpsamma med barnen än vad norskarna är. Ha en härlig semester.

• Lotten 66

Vill bara tillägga att min sambo som har varit i Hemsedal i Norge tycker att det är helt suverän skidåkning där. Hur det är med det barnvänliga vet jag inte.

Svar på tråden Tips på skidresa med barn önskas!