• Charlott29

Någon som varit på Kap Verde?

Det undrar jag...

• Svar på tråden Någon som varit på Kap Verde?
  • Liquidice

Min bästa kompis har det. En underbar ö med trevlig lokalbefolkning. Ännu inget turistexploaterad land, men det är väl bara en fråga om när det kommer vara det. Vill själv åka dit nångång!

• Supercow

Ligger precis "utanför" Gambia kan man kalla det. De jag känner som kommer därifrån älskar stället även fast de är uppväxta i Sverige och även människor från Sverige som åker dit tycker om landet. De är väldigt öppna och pratglada :D

• Charlott29

Vad glad jag blir för vi har precis bokat en resa dit

• Liquidice

Jag tror inte ni kommer ångra er! God mat, härliga stränder och trevligt folk som sagt. Billigt är det där också Ha en underbar semester!

• Charlott29

Någon mer som har något att berätta om detta?

• Nickan78

Vi åker dit i slutet av november, sen kan jag berätta mer :)

• staff

Vi åker i Mars-07, och har med oss en då 7 mån gosse. Har bokat in oss på Hotel Riu Funana som är ett All Inclusive hotell.
    Fördelen med det är att man inte behöver jaga restauranger samt sitta och vänta en evighet på mat och dryck, medans gossebarnet blir otåligt under tiden. Man kan komma lite som man vill då det serveras mat under väldigt långa mattider. Fördelarna med All Inclusive är att man kan ta något att dricka när törsten faller på. Har varit på 7 olika All Inclusive under årens lopp. Klassen på hotellen är oftast bättre, och trivseln likaså.
    Vill man gå in och titta på en site så är den www.riu.com och sedan knappar man sig vidare på Cape Verde och får fram 2 hotell som ligger intill varandra. Man får utnyttja båda hotellens alla faciliteter, dvs pooler, barer, restauranger mm.

• staff

Ang Kape Verde.
    Idagsläget år det endast 2 arrangörer som reser dit, Fritidsresor och Atlantöar. Priskoll av både så är Fritis det bästa och mest prisvärda alternativet. Dom reser via Kanarieöarna medans Atlantöar reser via Portugal med TAP, vilket gör att det blir dyrare. Har betalt ca 29 tusen för 2 veckor med 5 stjärnigt All Inclusivehotell.

• KarinN80

Låter som ett härligt ställe, hur lång tid tar de o flyga dit?

• sweetpea

Jag var jättesugen på Kap Verde, tills jag läste en artikel om landet i DN Resor. Där framställdes det verkligen som eländigt tråkigt att turista i, och jag tappade faktiskt intresset. En kompis gick så långt att hon avbokade sin bröllopsresa dit och bokade något annat istället.

Artikeln verkar inte ligga kvar på dn.se, men den publicerades för några månader sedan.

• KarinN80

Nä, de va ju ingen positiv artikel precis. Fick svar på min fråga där.

• Charlott29

Haha, den resereportern verkar verkligen ha vaknat på fel sida. Helt olikt mot vad jag har läst i andra tidningar. Jaja, smaken är som baken - det är väl tur det.

• staff

Har läst artikeln i DN, och vet med mig efter att ha läst andra reseinslag, att det är en ökande byggnation och turistinvasion inom snar framtid. Reser därför nu, innan det liknar Gran Canarias. Är man sedan ute efter att uppleva natur och sevärdigheter, så ska man säkerligen inte åka till Kap Verde. Är det däremot ett solsäkert och lagom varmt resmål, inte för lång restid från Sverige(8 timmar),inte lika osäkert som Egypten, samt att det är semester med Bad,Sol och Avstressande tilvaro man är ute efter.
    Då är det ett bra ställe, speciellt om man bokar ett All Inclusive hotell.

• Nickan78

Har precis kommit hem från Kap Verde och för vår del var det jättebra! Vi behövde avkoppling och ta det lugnt och det är precis det vi gjort! Kanske inte så mycket att göra eller se på ön, håller jag med om, men om det räcker med en fin strand och lagom varmt så är det helt ok! 9 timmar tog det dit så det är helt ok. Vi bodde inte på All Inclusive, men det var inga problem. Vårt hotell låg närmare stan, stranden når ända in till stan, så den fanns ändå, så det var inga problem att hitta bra restauranger. Riu ligger lite längre från stan, men hörde bara bra om det hotellet också! Mycket god mat, dock Sverigepriser, trevligt folk och varmt lagom varmt! Man bygger MYCKET och räknar nog med mer turister inom kort...

• Cajsan

Vill inte skrämma upp er som redan har bokat in en resa till Kap Verde, men det är lååångt till läkare där (enl. fritidsresor) Tydligen måste man flyga till en grannö för att få läkarvård! Därför skulle jag inte vilja åka med ett litet barn! Bara lite info i all välmening. Kolla upp detta så att ni vet vad som väntar er!

• Charlott29
    Cajsan:
    Jag har redan kollat upp det med fritidsresor. Sjukhus håller på att byggas på Ön Sal.
  • Cajsan

Charlott29: Vad skönt! När skulle det vara klart?

Svar på tråden Någon som varit på Kap Verde?