• Bonanza

    Håkan Hellström!!

    Sitter här och lyssnar på en av mina favvoartister, gissa vem?
    Snacka om att man blir glad av hans musik. Värmer ordentligt i höstmörkret. För ett år sedan var jag senast på en av hans konserter, och det var magiskt.

    Jag vet att han är en rätt kontroversiell artist, antingen hatar man honom, eller så älskar man honom, men enligt mig är han ett geni!!

    Någon mer som bara älskar Håkan Hellström, eller kommer jag bara få höra att han sjunger falskt nu? (vilket han faktiskt inte gör.)

    "När man är ung, vill man va hög.
    När man är ung, man vill va hög,
    man vill va hög när man är ung"

  • Svar på tråden Håkan Hellström!!
  • Bonanza

    Tack! Någon som förstår...

    Favoritlåt? Har du varit på någon konsert? Han är så otroligt mycket bättre live...

  • calcioaddict

    Han är underbar! Jag längtar alltid tillbaka till Göteborg när jag hör honom!

  • Fluortanten

    Älskar vore nog att ta i för min del... men tycker om.. ja. Inge fel på Håkan inte Och falskt sjunger han ABSOLUT INTE! Han är speciell och jag tycker om speciellt

  • Trynträ

    Ok. Då är jag en motvikt då för jag tycker han sjunger uruselt. Jag sjunger ju för sjutton bättre än han. Kan inte för mitt liv förstå vad svenska folket gillar med honom. Skulle möjligtvis vara att han är sprallig och annorlunda. Å så klagar folk på att Stina i Idol sjunger falskt...

  • Bonanza

    Men han sjunger ju inte falskt!

    Att sjunga falskt är att sjunga fel ton, att glida på tonerna, så att det inte stämmer med hur det ska vara. Håkan sjunger inte falskt, men hans röst brister på höga toner, men det är inte samma sak. Sen, nej visst, hans röst är väl inte i pavarottis klass, men det handlar ju om så mycket mer.

    Känsla, texterna, musiken, engagemanget, känslan! Det kan ingen annan slå...

  • Trynträ

    Jaja, men jag tycker i alla fall han sjunger falskt å att det låter illa. Men många verkar gilla honom så... Det är ju bara för mig att låta bli att lyssna på honom.

Svar på tråden Håkan Hellström!!