• Pyris

Bihåleinflammation

Har varit tät i näsan nu i flera månader, men i söndags natt bröt det ut en förkylning med feber...

Kände mig ändå ganska pigg under dom dagarna, lite småhängig bara.
    Men nu e febern borta. Jag är inte dundertät i näsan.

Nu till frågan..Som sagt febern e borta, är inte jätte tät i näsan...Men det spränger nåt så vansinnigt i näsan, typ som att det är fyllt med nåt går upp i panna och lite kindena ...huvudet gör ont hela tiden och jag är så jävla trött...helt utsliten känns det som...orkar inte göra nåt. Känns som om jag inte orkar hålla mig vaken äns. Kan man ha bihåleinflammation fastän det inte är stopp i näsan????

Har haft bihåleinflammation förrut, men då var näsan helt igensatt, men det kändes ungefär samma sak, fast då var jag ju sjuk.

• Svar på tråden Bihåleinflammation
  • Mingo

Jag har haft supermånga biheåleinflammationer och jag började äta antioxidanter och sedan dess har jag inte stoppat i mig en rinexin tablett. Jag kan få känningar av det men då tar jag några extra antioxidanter och det försvinner samma dag. Det är inget jag inbillar mig för så fort jag slutar helt med antioxidanterna kommer det som ett brev på posten.
    Antioxidaneter är ju inflammationshämande så.....
    Rinexin bör man helst inte äta.

• Pyris

Oj, jag hade rinexin kvar sen förra gången (tyckte inte dom hjälpte då, men då var jag gravid och ändå svullen i näsan) Så jag har ätit dom i några dagar, men det spänner ju ändå...

Kan man ha det fastän man inte är igensatt i näsan då???

• Japp

NEJ, man är inte stopp i själva näsan utan i bihålerna och det är stopp längre upp vid sidan av näsan eller i pannan eller på båda ställena. Så täpt i näsan behöver man absolut inte va. (en med mååååånga bihåleinfl)

• Pyris

åå, tack Japp.
    Kanske skulle ta mig till läkaren då. Känns inte normalt det här...Gör ju inte direkt ont, förutom i huvudet, men känslan är irriterande att nåt är fyllt i näsan, och under ögonen...Och att jag e så förbaskat trött...läste just på netdoktor att man kunde bli det...

• Japp

Pyris

Gå iväg och få lite penicillin så det släpper, krya på dig.

• Zenobia

ja har ett annat tips de finns en spruta på apoteket för 99 kr, som man fyller med saltvatten, sprutar upp i ena näsborren så rinner de ut i andra. låter äckligt, men ja köpte en här i veckan, funkar näsan blir rensad. kan vara värt att testa.. men man får chansa på att den finns för dom håller på och tar bort dom ifrån apoteket.
    brukar också ha ont i bihållerna, men ja går inte till läkaren längre. de är inte bra att äta pencelin för mycke som jag gör.. så jag håller mig ifrån läkaren..
    men de är inte bra att gå för länge med bihållerna kan bli allvarligt då. börjar man få ont i nacken och de, då är de dax att sprinag till läkaren så man inte får hjärnhinneinflamation eller nåt sånt.

• Pyris

Jag har ont i nacken också..men jag tror inte det är hjärhinneinflammation...det har jag haft en gång och var så jävla kass..har nog aldrig varit så dålig i hela mitt liv tror jag...

Tack för tipset. Rensar sprutan rent i bihålorna också då???

Svar på tråden Bihåleinflammation