• Soffiproppen

Vad äter ni för sås till kycklingfilé och potatisgratäng?

Kan/ska man ha sås eller vad kan annrs passa?

• Svar på tråden Vad äter ni för sås till kycklingfilé och potatisgratäng?
  • Skarpa

En kall sås, typ tzatziki sitter sällan fel till kyckling, tycker jag. Varm sås tycker jag kan bli lite kaka på kaka när man har potatisgratäng.

• marina81

Jag brukar inte ha sås till potatisgratäng, det är ju ganska "kladdigt" ändå

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Alex26

man behöver inte ha sås till det är en smaksak. Hur ska du krydda kycklingen? Flyya den? En smaskig sallad till är aldrig fel.

• LillaStollan

Krydd/ört/vitlökssmör? Inte nyttigt men gott

• aragon
    Har inte allid sås men de gångrena jag har det brukar jag ha en brun champinjonsås....*färska champinjoner* ska det vara ...... mmmmm nu blev jag ju sugen på det.....
    Visa dina nära och kära att Du älskar dom...en dag kan det vara för sent
  • Karpet

Jag brukar inte ha sås till potatisgratäng, möjligtvis någon sky.

• Jiie

Jag ääälskar Knorr Raffinese Pepparsås..YUMMIEE!

• Birgitta2

Jag har vatten och kycklingbuljongtärning som får koka upp. Sedan grädde på det. Och soya som färgsättning. Sedan reder jag till lagom konsistens. Den kycklingsåsen älskar jag. Men även creme fraiche med massor av curry i är jättegott som kall sås.

• sofina och sara

brukar ofta ha ädelostsås till kyckling..jätte gott!

• Jossisen

Sherrysås...åh,så god!

2,5 dl creme fraiche
    1,25 dl sherry
    1 hönsbuljongtärning
    salt
    peppar

Koka upp sherryn. Smula i hönsbuljong. Sjud till 2/3 återstår. Rör ned creme fraiche. Koka några min. Salta och peppra!

Ingen vardagssås direkt med mycket god till både kyckling och kött! Vi gör den vid festligare tillfällen.

• Falo

Jag brukar göra en superenkel o supergod sås på creme fraiche o köttbuljongtärning!, det låter inte så gott men det är jättegott!!!
    Man har bara i creme fraichen o en buljongtärning i en kastrull o låter det få koka ihop, vispa tills tärningen löst sig, sen är den färdig!!
    Jättegod till kött o gratäng! Jag brukar göra den till gratäng o kälknöl!!! AAAHHH, så gott!!
    Lycka till!

• mindrah

Någon kall sås, gärna vitlökssås...

♥ Djurgården i mitt hjärta! ♥
  • angeleye82

lätt sås e att bara köpa dipp o gräddfil o använda det...tzatziki är gott också..och sådan sås med mynta..svampsås, rödvinssås

Svar på tråden Vad äter ni för sås till kycklingfilé och potatisgratäng?