• Brollie

Var på internet visas foxtrot steg?

Nån som vet det? Försökte googla lite men hittade inte precis det jag vill ha; vilken fot börjar man med o vilket håll ska man dansa åt? Vet att det är slow, slow, quick, quick har dansat det förr men nu kommer jag inte ihåg riktigt.... Är det vänster fot tjejen börjar med eller hur är det? Kan nån hjälp till? Vill börja öva nu inför julbordet....

• Svar på tråden Var på internet visas foxtrot steg?
  • Alisa

Tjejen börjar med vänster fot bakåt

Låter som ett trevligt julbord!

• Alisa

Nej, shit! Nu sa jag fel! Tjejen börjar med högen fot bakåt.....

Det är ganska ovanligt annars, jag blandade ihop mig.

• Brollie

Tack, ja det blir nog skojjigt! Har ju faktiskt kunnat dansa o då vill jag göra det när tillfället dyker upp! Och då ska jag helst göra rätt också!

• Alisa

När det gäller håll så kan man dansa runt både höger och vänster. Ofta krävs det slow slow quick quick slow slow quick quick för att komma runt ett helt varv
    (jag har inte dansat på sju år, därav hjärnsläppet)

• Alisa

Visst är det roligt att dansa!
    Jag försöker stimulera sambon och kanske någon gång i framtiden. Om inte annat så vid bröllopsvalsen!

• Brollie

Jag har också tänkt bjuda upp sambon! Han är som de flesta killar (?) inte så intresserad av att dansa själv... Han säger däremot "javisst" och så fånar han sig med att poppa o dans hiphop jätte fult så jag inte ska fråga mer, men han har inte kunnat skrämma mig! *Han ska upp!*

• Brollie

En grej till så jag har det: höger bak startar tjejen med och vilken fot/håll på quick?

• Alisa

Grundsteg
    Hö bak (slow), vä bak (slow), hö åt sidan (quick), vä ihop med hö (quick)

Hö bak (slow), vä vid åt vä (slow) hö framåt i färdriktning (quick), vä bredvid hö (quick)
    Hö framåt åt hö (slow), vä i sidled i dansriktning (slow), hö bakåt (quick), vä bredvid hö (quick)

Förstår du? det känns som om det är mest snurrigt..
    Är det okej så kan jag försöka beskriva sväng åt det andra hållet också

Svar på tråden Var på internet visas foxtrot steg?