• Karpet

Kan jag äta mögliga morötter?

Konstig fråga kanske, men kan jag äta morötter som har mörka fläckar på sig? Jag är så sugen på rivna morätter, och nu närjag kollade på morötterna så hade alla mörkar fläckar på sig, kan man skära bort det och fortfarande äta dem? De är fortfarande fasta och hårda, inte mjuka och slemmiga.

• Svar på tråden Kan jag äta mögliga morötter?
  • Sunflower

Japp, när jag jobbade på restaurang så använde man hela moroten (fanns inte tid att ens skära bort det värsta). Kan tillägga att jag aldrig åt där efteråt, och nu finns restaurangen inte mer

• lollajapp

Om du tål mögel så är det inte så stora problem att äta skär bort det värsta bara. Möglet är inte farligt i små mängder. Smaken kan dock inte vara så bra alltid.

• Alisa

Hahaha, när jag först såg titeln på tråden så tänkte jag på vitt luddigt mögel. Min första tanke var: varför vill du äta det?
    Nu fattar jag.

• Karpet

Alisa

Ja, egentligen skulle jag nog föredra omögliga morötter, men man tager vad man haver antar jag

lollajapp

Jag har ingen aning om ifall jag tål mögel ellej, brukar undvika att äta det. Det vore inte så bra om jag blev magsjuk då jag är gravid.

Kanske jag måste avstå ändå eller kan man inte bli magsjuk av att äta dem?

• Ylle

jahaaaaaa... kan man äta dom ändå alltså. tycker alltid att morötterna får sånna fläckar och så kastar jag dom. nu behöver jag inte kasta lika ivrigt längre alltså.

• lollajapp

Är du gravid ska du nog undvika mögel i maten

Svar på tråden Kan jag äta mögliga morötter?