• Jenza

DREADS???

Nån måste bara hjälpa mig. Har efter mycket om och men bestämt mig för att göra dreads. Kollade runt lite och det verkar vara en hel djungel med olika metoder och det ena med det fjärde.
    Kan nån reda ut det här för mig?
    Jag är ju helt ruuudis i ämnet och vet bara att jag vill ha tunna, fina, jämna dreads.
    Har hört att dom görs på massa olika sätt, virkar, tuperar eller vaxgeggar eller nåt. Går det att lägga i löshår så att dom blir längre? Vad är bra och vad blir snyggt? Jag är ju liksom ingen rasta tjej som vill ha såna här skitiga naturliga dreads.
    Hur blir det? Vad kostar det? Vem gör dom?

• Svar på tråden DREADS???
  • Featherboah

Jag har dreads, gjorde dom på www.extend.com, skitbra ! På mig tupperade de och virkade, vaxade allting efteråt. På de kortare delarna av håret la de till syntet, dvs. löshår. Kostade allt som allt 3000.

Blev jättenöjd. Håller dock på att ta ut dom nu, ändå. Saknar mitt gamla hår.

• Freiya

huuga säger jag för det första :/
    jag hade dreads för läängesen. gjorde korvar med hår och tuperade dom så att dom skulle bli dreads. såg inte klokt ut. bara så du vet sen, så måste du raka av dej håret när du vill bli av med dom..eller sitta i badkaret en hel dag med en flaska balsam och en snäll syster som balsamerar och kammar ut varenda korv med en liten kam..

• Featherboah

Freiya >> Det där var väl att ta i ändå ? Det jag behöver göra är att duscha med balsam och kamma lite varje dag, så att det inte sliter så mycket. Dessutom finns det ett schampo på www.dreadlocksgrejer.com som tar ut dreadsen lätt. Det lär ta ett par månader, men det är det värt.

• Jenza

Ta ut dom? Går det? Hur länge håller dom? Den där länken va inte rätt tror jag, jag kom nånstans där dom absolut inte verkar göra dreads =)

• Jenza

Dredde-har du nåt kort på dina dreads?

• Featherboah

Jenza >> Oj, www.extend.nu menade jag. Yes, det går att ta ut, men man får kämpa lite, och det tar ett tag.

• Featherboah

Jenza >> Ska lägga in en bild. Vänta.

• BellasLejon

hur går det för dej och ditt hår då?

• Featherboah

BallasLejon >> Var det en fråga till mig ?

• BellasLejon

ne till jenza skulle kanske skrivit de men jag kan fråga dej om du vill

• Tinna66

Jag gjorde dreads i våras hos Linda på Extend. Det bärta jag gjort med mitt hår nånsin!! Vilken ultimat frisyr!! Lättskött och bra! Kliade lite i början, men nu är det toppen! Man kan göra så många roliga uppsättningar!

Förra veckan gjorde jag dreddisar på äldsta sonen alldeles själv! Det var inte så supersvårt, tog lite tid, bara.
    Jag beställde vax och stålkam på www.dreadlocksgrejer.com och så tovade jag på! Han blev nöjd! Jag också, för att vara fösta försöket!

Bilder finns i mitt krypin, om nån vill se!

• Tinna66

Oj! Bärta! Haha! Bästa, ska det ju vara! F´låt!

• Johanna 87

angående att ta ut dom så beror det ju på vilken kvalite det är på dom, nån som gått runt med sina dreads i flera år och skött dom som man ska kan nog knappast kamma ut dom men har man haft dom i 6månader-1år så kan man nog kamma ut dom hyfsat "lätt"

• Jenza

Tinna66- Har du löshår i dina dreads eller är det bara ditt eget? Vad kostade dom att göra? Har lite funderingar på att kanske fläta i lösdreads för att testa. Jag letar efter nån som gör handgjorda lösdreads. Om nån vet nån som gör så skrik till...!

• Tinna66

Jenza - Ja, jag har förlängt håret med lösdreads. Föst tovade hon mitt eget hår, sen "sydde" hon i rakt löshår i egna dredden och så tovade hon vidare med löshåret så det blev en lång dread. Blev jättebra! Skarven syns knappt! Förr hade jag hår till axlarna ungefär, nu når det till svanken!
    Men dom var rätt dyra att göra 4 500 spänn..! Men då håller dom resten av livet! Om jag vill!

Svar på tråden DREADS???