• LykkeLee

Grattis på födelsedagen älskade unge!!

Idag skulle vi haft paket och tårta.. vi skulle väckt med morgonrosslig sång och fika på sängen.. du skulle gått i tredje klass och kanske fått någon fin present som du visade för dina kompisar. Du skulle bjudit hem dom på kalas.. men det blir inget kalas.. det blir en stilla tanke till en saknad och mycked älskad son och bror..

Och här lilla älskling får du detta års dikt till dig

"Stjärnorna glittrar på regntung sky, kväll blir till natt, sen en ny dag skall gry

Men innan den gryr ska jag stanna till, stanna i natten bli kvar i tanken still

I drömmarna bygger jag av stjärnorna en bro, en gata av hopp, av längtan och tro..

Jag börjar att vandra hela natten lång, inom mig sjunger hjärtat en längtans sång

I slutet av gatan ser jag ljusets klara sken, jag springer så snabbt på darrande ben

Jag ser en byggnad som lyser av varmaste guld, i natt finns inget tvivel, ingen sorg, ingen skuld

Där ligger du så i en bädd av ljus, vi sitter inneslutna i kärlekens och värmens hus.
    Du blundar så stilla om du lever vet jag ej, men du känns varm och mjuk där du ligger hos mig

Jag sitter tyst med älsklingen tätt intill, och det finns ingenting annat jag hellre vill.

När jag vaknar kan jag känna värmen från din kropp, en förnimmelse av närhet, ett ögonblicks hopp

Så fjärran ifrån mig, men ändå så när.. Du är mig så omåttligt innerligt kär.

Jag vill inte vakna, vill stanna hos dig, vill alltid att du ska vila hos mig

Nu gråter jag stilla, hoppet har flytt, jag vill inte se hur dagen gryr på nytt.

Jag vill inte höra att allting har sin tid, jag vill bara vila med dig tätt bredvid

Älskad - Saknad

har man väl slagit yxan i båten får man ro som fan..
  • Svar på tråden Grattis på födelsedagen älskade unge!!
  • Anonym (åh)

Så vacker!!
    Grattis till födelsedagsbarnet!!

*saknar min son*

• Desimanda

Grattis Noah!

Stolt mamma till 2 buspojkar och en söt ängla flicka * älskar *
Svar på tråden Grattis på födelsedagen älskade unge!!