• Isabellesmamma

Ont i mellangärdet

...Har väldigt länge haft problem me magen..den är väldigt orolig i perioder..Men sen jag blev gravid (åtminstone senare delen av grav.) var magen helt okej..Nu har problemen kommit tillbaka igen..
    Har ofta ont i mellangärdet, och tappar ofta aptiten i samband med det, och är illamående. Det känns lite som en hungerskänsla, men jag vill inte äta. Ibland har det kommit efter att jag ätit fet mat, t.ex. pizza..Så jag har trott att det är pga det..Men det kan komma annars också..
    Har provat med Novaluzid, men det har inte hjälpt mkt...
    Kan det va nåt med gallan? Borde jag kolla upp det?

• Svar på tråden Ont i mellangärdet
  • THR1972

LÅter lite så som det var för mig, resultetet av min smärta var gallsten + en inflammerad gallblåsa.....det efter att ha haft denna smärta till och från under ca 2 års tid.
    Oftast uppkom smärtan efter att jag ätit gröna äpplen, fet mat eller mkt stark mat.

• turia

det kallas för magkatarr...

• sheeba

Magkatar eller gallsten. Får du ont ut mot höger sida och ut mot ryggen? Så brukar det vara gallsten, vanligt efter eller under en graviditet. Jag har precis blivit opererad för det.
    Kolla upp på vC så gör de ett blodprov så ser de villket det är.

• Isabellesmamma

nja inte ont på nån speciell sida..mest i mitten...
    om det är nåt med gallan (gallsten?), vad kan man göra åt det då?

• sheeba

Om du får ett gallstens anfall så gör det grymt ont. Du vet inte vart du ska ta vägen, jag fick tabletter som jag skulle ta vid mina anfall, kunde inte ta de starkaste eftersom jag ammade.
    Lider man för mycket av det så blir det operation.
    Troligen är det magkatarr du har så kolla upp det, de trodde att det var det jag hade först för jag hade inte så ont. Då hade jag bara tryck i mellangärdet och lite svårt att andas.
    Ringde då sjukvårdsupplysningen de sa att det ev var magkatarr.

Jag har skrivit om mina anfall du kan ju se om du känner igen dig? För mig blev det bara värre och värre. Har dte i bloggen.

Svar på tråden Ont i mellangärdet