• Sarasnaran

Anlita städfirma till flyttstäd - Erfarenheter?

Vi är på väg att flytta och det första jag började tänka på var flyttstädningen.
    Nejnejnej tänkte jag, inte en gång till! Hemlis

Så vi tänkte möjligen anlita ett företag för att bli av med just den biten.
    Jag ringde ett lokalt företag som jag sett i tidningen och dom ville ha 5000 kronor för städningen på 85 kvm.
    Jag tyckte det lät väldans mycket!

Vad säger ni?
    Vad har ni för erfarenheter av flyttstädare och framförallt: vad betalade ni?

• Svar på tråden Anlita städfirma till flyttstäd - Erfarenheter?
  • Vilhelmina

Jag har inte själv använt städflytt, men väl flyttat in efter flyttstäd. De hade gjort det de skulle, men det var inte rent.

När jag själv har flyttat har jag fejat i flera dagar. Men då har det också varit riktigt rent!

• Sarasnaran

Ja det är ju lite det som är kruxet...
    Man vill ju att det ska vara lika rent som när man själv gått loss på inredningen.
    I år orkar jag bara inte göra det.

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
  • Karisma

Tror nog att det stämmer m 5000:-. Det är vad jag hört att det kostar att få det utstädat.

Sen beror det ju på firman om de är noga då de städar eller inte. Vet en kvinna som håller på m utstädningar då hon har tid(har egen firma) och hon är jätte petig.

Så hör dig för och hitta en firma du tror dig lita på.

/Kristina

• skrutthumlan2

har flyttat till hus som var flyttstädat, mkt slarvigt gjort! vi klagade på vissa saker och upptäckte sen fler grejer de slarvat med.
    Samtidigt är det ett hästjobb att göra själv.........

• Kejo

Vet inte om det är ngn skillnad mellan små och stora bolag, billiga och dyra...
    Men jag hade tänkt hitta ett mindre bolag via Blocket. Massor av personer annonserar där.
    Ring och be om referenser, det borde de kunna ge.

• Geri

Ca 40 kr/kvm brukar de flesta större firmor ta. Har ringt runt till flera och de vi anlitade var jätteduktiga och varken vi eller de som flyttade in hade några invändningar. Men det finns nog en hel del slarvjobb inom detta!

• Freiya

men gör man det vitt å får kvitto så måste man väl kunna klaga om man inte blir nöjd så att dom får göra om det?
    5000 låter ganska rimligt..mycket pengar, men det e det värt..huuga vilket jobb!!

• LPW

Vi anlitade flyttfirman även för städ och det blev hur bra som helst. Vet inte vad det kostade eftersom vi fick ett paketpris för både flytt och städ, men det var underbart att slippa göra det själv!

• Kejo

Ingen som tänkt att anlita flyttgubbar, nu när vi ändå är inne på att anlita hjälp i samband med flytt?
    Eller kanske jag blev lite OT nu...

• Pokoyo

De mest välinvesterade pengarna vi gjort av med tror jag! Helt klart värt det!

Det är tufft nog att packa ihop allt och verkligen tömma lägenheten. Bara tanken på allt jobb det hade varit att städa så otroligt noggrannt (tänk förutom det vanliga typ ugnen, persienner, ventiler, fönster, golvbrunn etc) som de krävde där vi bodde...

Men jag tror det var relativt billigt: 1500 kronor för en tvåa på 60 kvadrat!

Svar på tråden Anlita städfirma till flyttstäd - Erfarenheter?