• Tigger is a she

Jag vill också ha en frisör att kalla "min"! Runt Göteborg?

Jag vill hitta den där perfekta frisörsalongen som klarar av att klippa ett något besvärligt hår och som kan komma med bra idéer på moderna frisyrer som passar mig, och som förstår vad jag säger fast jag inte kan frisör- och modesnacket.

Jag vill ha en frisör som kan hjälpa MIG, utan att JAG ska behöva komma med alla tips om hur hon eller han ska klippa mitt hår.

Kruxet är att jag inte har råd med den jätteexklusiva salongen. Kan man hitta en juste salong utan att behöva betala hutlöst. I eller runt Göteborg?

Hilfe, help, hjälp!

• Svar på tråden Jag vill också ha en frisör att kalla "min"! Runt Göteborg?
  • Blå Flygare

Jag tycker Chilli i Mölndal är bra. Jag brukar säga till hur jag vill ha det, men överlåter detaljerna till dem. O det blir bra. Är inte jätte-billigt, men inte svindyrt heller.

Bäst är ju att gå till en hårolog, men då kostar det ju därefter...

Och tänk på att gå till samma frisör några gånger i rad innan du dömmer ut, så hon får en chans att lära sig ditt hår.

• Mica82

jag går alltid till Salong Figaro i Frölunda ( nära Frölunda torg) dom är bäst! Fråga efter Nim eller Alma...
    En klippning kostar 370 tror jag...var 6:e klippning är gratis! :o)

• helenagbg

Jag klipper mig på Salong Sense på kungsgatan (brevid bion) kostar 360 kr. Super trevliga tjejer där. har klippt mig hos 3 olika men fastnat för en nu.

• Axels och Annies mamma

Jag går på Klipphuset vid Vågmästareplatsen, framförallt för att en kompis till min bror jobbar där som lärling och hon är superduktig och gjorde bla min bruduppsättning i somras och klippte mig jättesnyggt när jag var trött på det långa håret efter bröllopet.

• Nadjis

Cayenne vid jungfruplatsen i mölndal. Underbart ställe tyckte jag! Klippte mig jämt där när jag bodde i Lindome.

• Mica82

Måste tillägga... Både Alma och Nim har kommit 2:a resp 3:a som årets bästa frisör 2006 samt 2004..

• Blå Flygare

Ja, cayenne, inte chili! *rodnar*

• Nadjis
    Men visst är dem bra! Älskar stället. Lite lagom dyrt också! Har inte varit där på länge då jag flyttat tillbaka till småland..
  • Tigger is a she

Tack för alla svar . Nu har jag lite att välja mellan.

Fler bra och "lagom" kostsamma frisörer?

• Hanna72

Hårarkivet på Arkivgatan eller Nova på Södra Vägen är två bra frisörer, som klipper som _jag_ vill och inte som de själva vill.

• soffi86

salong edwards pa linnegatan!
    yvonne ar bast!

• soffi86

annars ar Masimas javligt bra pa hamngatan
    var dar en gng nar jag akut behovde gora haret och Yvonne var semesterstangd!!!!!
    ga till valentina. Superschysst tjej!

• Atorina

Salong Vantina stampgatan 46 Ullevi norra bästa och trevligaste personal. Grymt bra på klippningar och färger med bra priser. Rekommenderas starkt.

Svar på tråden Jag vill också ha en frisör att kalla "min"! Runt Göteborg?