• Moppy

Plus fast precis haft mens?

Hej!
    Ville kolla om någon här haft mens som vanligt och plussat efteråt? Jag plussade idag med CB efter att ha haft mens i 1 vecka. Mensen fick jag prick på BIM dagen och det har sedan känts som vanligt. Jag tog et gravtest på BIM dagen och ett till för ett par dagar sedan men fick då minus, men idag fick jag alltså plus.

Vaknade i natt av att mitt ena bröst värkte, det var därför jag testade igen.

Har någon erfarenhet av att ha haft mens fast varit gravid? Kan det betyda att man fått ett tidigt MF?

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Plus fast precis haft mens?
  • vårfjäril

Ja man kan ha mens fast man är gravid, jag hade själv det när jag väntade våran son. Fast det var mer en sparsam blödning som varade i två dagar då jag skulle haft mens, inte lika riklig som i vanliga fall men dock så pass att jag trodde att det var mensen och blev ledsen över att vi inte var gravida. 5 dagar senare blev vi dock jätte glada när jag gjorde ett gravtest och fick ett plus, nu är sonen över 2 år
    I ditt fall skulle jag boka tid hos barnmorska eller gyn för att få en riktig bedömning.
    Att ha mens under graviditet existerar men kolla dig hos sjukvården tycker jag, så vet du om ni kan fira till 100% eller ej

Lycka till.

• Moppy

Tack för ditt svar. Håller på och försöka boka tid på gyn nu.

Någon annan med erfarenhet?

• Moppy

Puffar lite. Ingen som fått 'mens' men ändå varit gravid??

• Yppop

Min kompis mamma hade kvar sin mens under hela graviditeten, så det är fullt möjligt Men jag håller med Vårfjäril, kolla upp med ett VUL för säkerhetsskull, man vet ju aldrig vad som försiggår därinne i kroppen. Stort lycka till!

* 34 dagar till BF * nyatider.blogsome.com *
  • Nienor

Hallå,
    Jag fick "mens" (någon dag senare än beräknat visserligen) och sedan plussade jag på BIM+4 & BIM+5 (testade av samma anledning som du).
    Blödningen var annorlunda än normal mens; mer sparsam, inget färskt blod utan mer brunt med svarta klumpar (huga).
    Efter ett par dagar ringde jag BM och frågade vad som pågick. Hon sa att det kan vara så ibland, att det inte var missfall - ännu -(för då är det mycket och klarrött) och om jag inte fick det skulle jag ringa två veckor senare för inskrivning. Fick jag missfall behövde jag inte göra någonting eftersom det var så tidigt; det tar kroppen hand om själv, sa hon.

Fortfarande på BIM+8 har jag rödbruna flytningar, men flera på FL menar på att det inte behöver betyda att någonting har gått snett.
    Det är bara att vänta och se!

(flera har fått rådet att undvika sex medan de blöder...kanske ett tips)

• FruM

Hej
    Jag har haft som du, det var i november förra året. Jag trodde att jag var gravid då jag hade mycket tydliga symptom en vecka innan BIM. Blödde dock rikligt vid BIM och trodde att jag fått tidigt missfall. Jag testade minus på BIM-dagen men plus ett par veckor senare. Anledningen till att jag testade igen var att jag kände mig gravid och hade små blödningar. I mitt fall var det ett utomkvedshavandeskap.

Jag vill inte skrämma dig och håller givetvis tummarna för att det är en blödning som är ofarligt, men vill uppmana dig att kolla upp det så snart som möjligt.

Lycka till,

FruM

• Nienor

FruM
    Gör inte ett utomkvedes svinont?
    Brukar man blöda så tidigt i utomkvedes?

Undra undra

• Vicka81

jag hade så å tyvärr var d ett mf... men d kan lika gärna va grav! Jag håller mina tummar för dig!

• luddegos

Hej, jag hade mens, eller i alla fall vad jag trodde var mens vid samma tidpunkt som jag brukar och den var precis som den brukar. Sedan hade jag uppehåll i ett par dagar för att sedan börja blöda igen. Då tog jag ett gravtest för att se om jag var/varit gravid (misstänkte MF) Plussade starkt!! 
    Fortsatte dock att blöda i ett par veckor till och tillslut gjorde jag ett VUL och fick bekräftat ett MF tyvärr.

Blödde även första graviditeten, men den resulterade i en liten pojke som idag är 19 månader

♥Ludvig, my love ♥
  • Moppy

Tack tjejer för era svar! Lite frågor:
    FruM - när och hur upptäckte du att det var ett utomkvedeskap?

Vicka81 - när upptäckte du att det var ett MF? Hur länge plussade du innan pluset 'försvann'? blödde du ytterligare en gång efter 'mensblödningen'?

Har pratat med både gyn och BM och alla säger olika. Har bokat VUL om 2 veckor, de kunde inte se ngt tidigare sa de. Finns det något annat jag kan göra just nu??

Kram...

• FruM

Hej igen
    Utomkveds gör ondare först senare, kring vecka 6-8, när fostret är så stort att det spänner i den tunna äggledaren. På mig molade det från vecka 5, men smärtan, som ledde till akut operation, kom inte förrän vecka 7-8.

Jag ringde KK pga att jag blött vid BIM och nu småblödde och hade lite ont efter två veckor OCH testat positivt. de gjorde UL och kollade Hcg halten och kunde konstatera att det handlade om X. Dock såg man inte fostret på VUL förrän flera veckor senare.

HOppas på det bästa för din del, skriv och berätta hur det går.

FruM

Svar på tråden Plus fast precis haft mens?