• xxC

Weleda havandeskapsolja!?

Hej!
    Är det någon som provat att använda weleda havandeskapsolja som förebygger bristningar under graviditeten?

Har köpt en sån och börjat smörja magen med, men är nyfiken på om det verkligen fungerar?
    Någon som har erfarenhet av den?

• Svar på tråden Weleda havandeskapsolja!?
  • nerja99

bristningar beror på hormonerna... hjälper inte med olja...

Vi ska få en pojkbebis
  • xxC

Nej, det var det jag funderade på också, men har två kompisar som provat och de har inte en enda bristning från sina graviditeter, medans en annan som inte provade har massor av bristningar. Kanske bara var tur då!?

• nerja99

ja jag tror det... har smort mig med olja under graviditeten men ändå har bristningarna börjat dyka upp... men jag hade bristningar när jag blev tonåring också... det är inte så farligt som man tror.. dem försvann/bleknade relativt snabbt.

Vi ska få en pojkbebis
  • Lillgangstern

jag använde den å fick inga bristningar, men jag tror me att dt handlar om arv och hormoner. min mamma har 5 barn varav två e tvillingar och hon har aldrig haft en enda bristning!

• Kryssanetemum

Jag har ju oxå hört att det ska bero på hormonerna, men samtidigt är det ju ingen som är säker på om det kan hjälpa med olja eller inte, så jag tänker så här; varför chansa? Jag smörjer min mage morgon o kväll o tycker att det är skönt o magen blir mjuk o fin. Har gjort det sedan v 12 och är nu i v 24 så jag kan ju inte säga varken bu eller bä ännu. Men som sagt, varför inte ge det ett försök!? Kostar inte mycket o mjuk blir magen iallafall!Är snart dax att köpa flaska nr 2 men två flaskor räcker nog hela graviditetet o det kan det ju vara värt. Jag har även köpt Weledas havandeskapsolja för mellangården att använda sista veckorna för att motverka att spricka så mycket under förlossningen, det tipsade min barnmorska mig att göra. Så jag testar!

• MizzSofie

Var kan man köpa den nånstans?

• xxC

Krysantemum: Precis, man kan ju smörja för att det är skönt om inte annat! Brukar använda en annan olja från naturapoteket som är jätteskön och luktar gott, men så hade de den inte hemma och då tog jag den här istället. Tänkte att prova går ju!

nerja99: Är egentligen inte särskilt bekymrad för att få bristningar, men om man kan motverka så gör det ju inget. De flesta bristningar brukar väl blekna med åren också!

• xxC

Jag köpte den på naturapoteket.

• nappflaskan

jag har med den oljan(tror ju itte sten hårt på den men d e ju värt ett försök)

• Smilla0608

Jag har med använt den, fast bara i början av grav...
    Tyckte den var ok, men nu använder jag och rekomenderar jag verkligen COCCOA BUTTER istä'llet.
    Finns på indiska affärer, (typ krydd affärer m.m.), På safari (afrikansk hår-salong)
    Den e mkt billigare OCH räcker mkt längre, samt luktar gott som bara den...Och man blir sååå mjuk

Ingen bristning än i alla fall...

v. 33
Svar på tråden Weleda havandeskapsolja!?