• zarah27

Om man råkat sätta för lite frimärken på ett brev, vem får då räkningen?

Jag är sååå FÖRVIRRAD, råkade just lägga ett brev på lådan som jag sedan kom på att jag skulle satt dubbelt så mkt frimärken på som jag gjort!!! Har märkt kuvertet med min avsändare... så jag undrar, kommer jag eller brevets mottagare att få räkningen från Posten? Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Om man råkat sätta för lite frimärken på ett brev, vem får då räkningen?
  • jummie

De levererar paketet som vanligt, finns avsändare med så kommer posten att skicka en faktura till den adressen.

• marvella

Vet inte svaret på din fråga tyvärr, men ett ofrankerat brev från en kompis kom fram till mig i somras utan problem så du kanske klarar dig helt undan betalningen..?

• kicke

Min syster gjorde så en gång och fick räkning hem till sig..Kommer ihåg att hon fick någon "straffavgift"..

• zarah27

Det är ett paket till en köpare på Tradera, så jag vill ju inte att hon ska tro att jag frankerat för lite för att tjäna pengar på det! Bäst att maila henne så hon vet

Jag lyckades frankera för lite en gång tidigare, och då fick jag en FET räkning på 35 kr (hade satt ett frimärke för lite, så det var mkt)!

• mamman Linda

Jag har skickat måååånga paket när jag sålde på tradera och jag brukade alltid sätta ett lägre porto än vad tabellen sa och aldrig någonsin fick varesig jag eller köparen stå för det...(JA köparen var med på att sätta ett lägre porto så klart!)

...bara 4 veckor kvar...
  • FiaEleonora

Har jobbat på posttreminalen i ett år och man gör nästan aldrig något åt brev med för lite/eller inga frimärken på! Det är faktiskt inte många som bryr sig om det av dom som jobbar där... (mest ungdomar) Så oroa dig inte brevet kommer förmodligen fram ändå!!!

• Mli79

Jag har råkat ut för samma sak - när man deklarerar för moms varje månad är inte svarskuverten frankerade utan man får själv sätta på frimärke. Eftersom jag glömde det så skickades det en faktura till mig på 15 kronor. Och eftersom jag inte betalade den (av ren glömska) så hände det inget mer.

Mamma till Emma 2006-07-05, väntar syskon med BF 2007-05-31
  • zarah27

Åhå så dte är så det funkar Då kanske jag har tur och slipper betala... har iaf mailat en ursäkt till min köpare så hon förstår att dte var ett misstag! Tack alla för era svar!!!

Svar på tråden Om man råkat sätta för lite frimärken på ett brev, vem får då räkningen?