• jansson77

Healing och aurarening när man är gravid?

Är det farligt eller skadligt för barnet med healing eller aurarening (tror det hette så)

• Svar på tråden Healing och aurarening när man är gravid?
  • Microlys

Varför skulle det vara det? Det är ju bara trams ändå

• Microlys

Nej skämt åsido, jag vet inte... men jag tror inte på sådant där...

• Lukka

janson77:
    Det är ju energier som man arbetar med och bebisen har sin energi och du har din och det är inte så bra att röra om i din energi när du är gravid eftersom det kan påverka bebisen. Knepigt att förklara men jag hoppas att du förstår vad jag menar

• Starborn

Hej!

Jag är Reiki Master & Karuna Reiki® Master och det är inte alls farligt med healing under graviditet.
    Aurarening kan tvärtom vara bra då man "tvättar" bort negativa energier som man dras med och gör att man känner sig piggare och det är ju bara bra, eller hur? :)

• Sussie77

Det är absolut inte varken farligt/skadligt eller dåligt. Healing kan ALDRIG skada, och det vet även vi som gått utbildning i det. Så du kan lungt gå på både healing och aura reading. Det är snarare bra för både barnet och dig om du går på healing.

• Wermlanspojk

Jag är Hubba Bubba? Urskogstamefan©® av tredje graden och jag håller med Reiki Master & Karuna Reiki® Master att det inte är farligt.

Fast min motivering skulle iofs vara ganska annorlunda.

• vill ha fler barn

Jag har hört av många terapeuter och lärare att man ska undvika alla alternativa behandlingar under de tre första och den sista gravmånaden. För säkerhets skull. Om något skulle hända så vill terapeuterna inte riskera att få skulden. (samma sak verkar gälla för psykiskt sjuka människor... att man inte vågar hjälpa dem om nåt skulle gå snett)
    jag frågade ett mycket duktigt medium om det var ok att jag healar mig själv... och han sa ja. när jag healar är det min energi, jag skulle undvika andras healing.

jag är verkligen osäker på vilket och det verkar som om ingen egentligen vet. Jag tror det är ok men jag skulle ju själv vänta med att låta nån annan heala mig.. för säkerhets skull. eftersom ingen kan bevisa nåt!

• Endag

Har oxå hört av en del som själva sysslar med healing att man helst ska undvika det när man är gravid..

• Pallas

Skulle aldrig pyssla med något sådant under graviditet. Jag vet flera som blivit _rejält_ sjuka av qui-gong och frigörande andning, så man skall vara försiktig med vilka krafter man sätter igång. Iofs gäller det alltid, men kanske särskilt när man är gravid.

• Pallas

Sussie: "Healing kan ALDRIG skada, och det vet även vi som gått utbildning i det."

Det var ju en proffessionell inställning. Inte. Om man råkar på någon som inte vet vad de pysslar med kan det gå så fel så fel...

• Stellas Mami

Lika lite farligt som att släppa en skit! Bara onödigt dyrt.

• Essi73

En undran bara... ni som kommer med dölöjliga svar; varför svarar ni ens här? Det _är_ helt ok att ni inte tror på ngt av detta, men vadan alla fjantiga svar?

• vill ha fler barn

jag undrar hur de som inte vet vad healing är kan ha så mycket negativt att säga om det. Det berättar mer om personen än om healingen.

• jansson77

Jag väljer nog att avstå från healingen och aurarensningen tills vidare. Känns som om det kanske är bättre att låta bli då det är osäkert hur det påverkar.

Tack för alla svar!

Svar på tråden Healing och aurarening när man är gravid?